auto
0

Ford Focus primio četiri Euro NCAP nagrade

Sarajevo-x.com
Novi Ford Focus postao je prvi automobil koji je primio četiri Euro NCAP nagrade za svoja tehnološka rješenja iz segmenta sigurnosti, kao što su sistem upozoravanja vozača i sistem radarskog snimanja.

Nagrade dolaze samo mjesec dana nakon što je novi Ford Ranger ušao u historiju kao prvi i jedini pick up koji je primio maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost od Euro NCPA-a. Ranger je također postigao najviši rezultat ikad zabilježen na Euro NCAP testiranjima za zaštitu pješaka.

“U Ford Motor Company posvećeni smo ostvarivanju izvanrednih nivoa sigurnosti putnika, pa nam je bilo iznimno zadovoljstvo dobiti još dvije Euro NCAP nagrade za novog Focusa”, rekao je Stephen Odell, predsjednik i CEO za Ford of Evrope.

Euro NCAP nagrade predstavljene su 2010. godine kako bi se odalo priznanje proizvođačima koji nove sigurnosne tehnologije čine dostupnim. Ford je jedan od samo dva proizvođača koji su u posjedu četiri takve nagrade i jedini proizvođač koji je ovakav uspjeh postigao samo jednim proizvodom.

Michiel van Ratingen, Euro NCAP generalni sekretar, rekao je: “Kao dio Euro NCAP misije da promovira važne inovacije na polju sigurnosti, nagrađujemo Ford za njegov Sistem upozorenja vozača i Sistem radarskog snimanja na novom Focusu, čime je ovaj automobil postao prvi koji nudi četiri nagrađena tehnološka rješenja. Uzimajući u obzir C-segment automobila kao što je Focus, nagrađen u različitim kategorijama, jasno je u kom pravcu se kreće Ford u automobilskoj industriji. Povjerenje raste tim više što funkcije pomoći vozaču zaista spašavaju živote i umanjuju nivo povreda, a nagrade samo naglašavaju prednosti za kupce”.

Značenje tehnologije

Procijenjeno je da približno 1.300 osoba pogine svake godine zbog umora vozača. Fordov nagrađeni Sistem upozorenja vozača dizajniran je da uoči ponašanje dekoncentrisanog vozača, koristeći naprednu tehnologiju kamere i on-board senzore kako bi procijenio nivo pažnje vozača

Sistem prati položaj vozača u odnosu na oznake na cesti koristeći naprijed okrenutu kameru postavljenu na vjetrobransko staklo. Povezan je i sa on-board senzorom kako bi uočio nepredviđene pokrete.

Pomoću ove informacije sistem konstantno izračunava nivo pažnje vozača i pokazuje očitanja putem zaslona na instrument ploči. Ukoliko uoči umor kod vozača i potrebu za odmorom, on to javlja, najprije suptilnim, a potom i jakim upozorenjem. Sistem upozorenja vozača dostupan je na modelima kao što su novi Focus, C-MAX, C-MAX Grand, Mondeo, S-MAX i Galaxy.

“Umor vozača može utjecati na svakoga”, tvrdi Margareta Nieh, inžinjer u Fordu. “Kada vozač postane pospan, usljed dekocentrisanosti, lako može skrenuti iz svoje trake i učiniti nagle pokrete kako bi popravio situaciju. Naš Sistem upozorenja vozača dizajniran je da otkrije ovakve nepredviđene pokrete i na vrijeme ga upozori.”

Fordov Sistem upozorenja za nesreće koristi radarsku tehnologiju koja skenira cestu ispred sebe u slučaju usporavanja prometa. Ukoliko uoči kočenje, sporo kretanje ili zaustavljeno vozilo ispred sebe i procijeni da je moguć sudar, sitem upozorava vozača zvučnom signalizacijom i blinkanjem znaka upozorenja na instrument ploči. Ukoliko vozač ne zakoči odmah, sistem inicira drugu funkciju, podršku kočenjem.

Sistem se može uključivati i isključivati pomoću menija, a vozači mogu birati između tri nivoa osjetljivosti. Funkcija podrške kočenju, pak, uvijek je aktivna.

“Analiza podataka o saobraćajnim nesrećama u Evropi ukazuje na to da se oko 15 posto nesreća sa povredama odnosi na sudare sa stražnjeg dijela”, rekao je Fordov inžinjer Pradeep Nold. “Sistem radarskog snimanja osmišljen je tako da prvo upozori vozača, a zatim i smanji snagu udara”

Sistem radarskog upozorenja trenutno je dostupan na modelima Focus, Mondeo, S-MAX i Galaxy.