NEIZBJEŽAN POTEZ
13

Ford će prigušiti snagu V8 motora koji pokreće Mustang

E. L.
Razlog za smanjenje broja "konja" ispod dugog prednjeg poklopca jedne od američkih automobilskih ikona je uklapanje u najnovije norme o emisiji izduvnih gasova.

S manjim kozmetičkim promjenama i novim paketima opreme koje je Ford pripremio za Mustang koji će se kupcima širom svijeta nuditi od naredne godine stigla je i vijest da će 5-litarski atmosferski V8 motor (Coyote) koji pokreće čuvenog "konja u galopu" biti slabiji za deset konjskih snaga i izgubiti 14 Nm obrtnog momenta.

Utješno je da se manje snage ipak neće mnogo odraziti na ukupne performanse najprodavanijeg sportskog modela na svijetu, a u "plavom ovalu" kažu da je spomenuto prigušenje jedini način s kojim se gromoglasni motor može nositi s najnovijim normama o emisiji izduvnih gasova koje su posebno nemilosrdne u većini evropskih država.

Bez obzira na izbor mjenjača (6-stepeni ručni ili 10-stepeni automatski) i karoserije (Fastback ili Convertible), Mustangov "čišći" V8 za kupce u Evropi trebao bi razvijati 440 KS (verzija GT), odnosno 450 KS u verziji Mach 1 koja je dodatno prilagođena za korištenje na stazi.

Nezvanično, Mustang naredne (sedme) generacije trebao bi biti predstavljen 2023. godine, a u Fordu su već najavili da će proizvodnja Mustanga koji će pokretati samo elektromotori krenuti krajem 2028. godine.