Novosti za 2020. godinu
0

EuroNCAP uvodi nove propise i strožije kriterije

E. Z.
Svake dvije godine Evropski program za procjenu novih automobila - EuroNCAP ažurira i pooštrava svoje protokole za testiranje. Ove godine su uvedeni novi testovi kako bi se odgovorilo na neke dugogodišnje potrebe zaštite putnika, poboljšala zaštita nakon sudara i promovirala najnovija napredna tehnologija pomoći vozaču.

Ključna promjena je primjena nove pokretne barijere za test frontalnih sudara automobila u pokretu, koja zamenjuje propisani test smaknute i djelimično deformabilne barijere koji Euro NCAP koristi u posljednje 23 godine. Ovaj novi test sudara ne samo da procjenjuje zaštitu putnika u automobilu, već procjenjuje i kako prednja konstrukcija automobila doprinosi ozljedama u sudaru. Važne inovacije su mobilna progresivna deformabilna barijera i jedinstvena metoda za ocjenu kompatibilnosti vozila, kao i prvo korištenje najnaprednije lutke "THOR" za testiranje u veličini muškaraca prosječne visine.

Bočni udari predstavljaju drugi najveći uzrok smrtnosti ili teških ozljeda. Najnovija ažuriranja za ovo područje sigurnosne procjene uključuju prilagođavanje brzine i mase ispitne barijere, povećavajući ozbiljnost ispitivanja. Što je još važnije, Euro NCAP će prvi put procijeniti zaštitu od udara u suprotnu stranu od one gdje se nalazi vozač ili putnik, fokusirajući se na zaštitu vozača i potencijalnu interakciju između vozača i suvozača. Sa zadnjim testom, zaštita koju nude nove protuudarne mjere poput središnjih zračnih jastuka može se adekvatno provjeriti.

Euro NCAP nastavlja s testiranjem najnovije generacije sistema za zaštitu od sudara i pomoći vozaču. Novi, izazovni testni scenariji dodani su kako bi se ocijenila tehnologija AEB za automobile i ranjive učesnike u saobraćaju, uključujući situacije u vožnji unazad i skretanje na raskrsnici. Pored toga, prvi korak se poduzima kako bi se procijenio sistem nadgledanja stanja vozača, osmišljen za otkrivanje umora i rastrojenja vozača, kao dio sigurnosne pomoći.

Poboljšanje sigurnosti vašeg automobila ne ogleda se samo u povećanju zračnih jastuka ili boljih sistema pomoći vozaču. Sigurnost nakon sudara također igra vitalnu ulogu u opstanku sudara. U partnerstvu sa CTIF-om, Međunarodnim udruženjem vatrogasno-spasilačkih službi, Euro NCAP razvio je nova pravila ocjene s ciljem promicanja bolje sigurnosti nakon sudara. Proizvođači će biti nagrađeni kada su informacije o spašavanju tačne i lako dostupne. Euro NCAP takođe provjerava jednostavnost izvlačenja, električne kvake na vratima itd. I podržava napredne funkcije eCall.

Te su promjene glavne osobine novih protokola Euro NCAP-a za 2020. godinu. Efikasnost ovih ažuriranja, kao i neke manje manje promjene, bit će značajna. Zbog toga kupci moraju biti oprezni prilikom direktnog uspoređivanja najnovijih rezultata s ocjenama iz prethodnih godina. Ono što ostaje isto je da će samo vozila koja se izvrsno ponašaju u zaštiti od sudara, izbjegavanju sudara i izbjegavanju sudara postići vrhunsku ocjenu od pet zvjezdica.

Pandemija širom svijeta nije bila laka za ovu industriju, a Euro NCAP testiranje privremeno je zaustavljeno posljednjih nekoliko meseci. Nove rezultate testiranja možemo očekivati nakon ljeta.