Škoda predstavila Enyaq RS Race: Trkaći koncept s idejama za serijske modele
Inženjeri Škoda Motorsporta razvili su potpuno električni trkaći automobil koji se u velikoj mjeri oslanja na iskustva s uspješnog modela Škoda Fabia RS Rally2. Škodin trkaći DNK i rigorozni zahtjevi autosporta sada služe i za pomjeranje granica tehničkih inovacija.
Razvoj prvog Enyaq RS trkaćeg automobila započeo je 2023. godine, a svjetska premijera održana je u oktobru 2024. godine. S novim Enyaq RS Race automobilom, timovi su iskoristili stručnost stečenu u razvoju prvog koncepta i podigli ga na viši nivo s nedavno predstavljenim novim Škoda Enyaq Coupé RS modelom.
Najnovija verzija konceptnog automobila koristi isti električni pogonski sklop, ali je 70 mm niža, 72 mm šira naprijed i 116 mm šira pozadi. Najvažnije je, ipak, da je znatno lakši od proizvodnog modela.
Pored toga, koncept ima koristi od brojnih vizuelnih i tehničkih modifikacija, uključujući optimizovanu šasiju, redizajnirane branike, kao i modifikovane amortizere i opruge. Potpuno novi visokoperformansni kočioni sistem, trkačka sjedišta i zaštitni kavez osiguravaju najveću moguću aktivnu i pasivnu sigurnost. Prednji dio vozila sada je definisan elegantnim, visokosjajnim crnim Tech-Deck Faceom, sa natpisom Škoda koji zamjenjuje logo na haubi. Automobil je također opremljen novim segmentiranim LED zadnjim svjetlima.
Kako bi smanjili težinu u odnosu na proizvodni model, inženjeri Škoda Motorsporta koristili su inovativne i održive materijale i uklonili sve komponente koje nisu potrebne za namjeravanu upotrebu automobila. Osim toga, ugradili su bočna i zadnja stakla izrađena od laganog polikarbonata.
Ove mjere zajedno su rezultirale ukupnom uštedom na težini od 316 kg. Uvođenje održivih biokompozitnih dijelova koji uključuju lanena vlakna, razvijenih u saradnji sa Škodinim partnerom za autosport, Bcomp, služi kao pilot-projekt za buduće serijske modele. Umjesto karbonskih vlakana, ovi lagani dijelovi koriste se i u unutrašnjosti i u karoseriji, uključujući branike, blatobrane, krov, krovni otvor i zadnje krilo. Primjene u unutrašnjosti uključuju kontrolnu ploču, panele vrata i oslonce za noge za vozača i suvozača. Osim toga, panoramski stakleni krov standardnog modela zamijenjen je biokompozitnom pločom.
Ukupno 16 komponenti vozila izrađeno je od održivih materijala, pri čemu prirodna lanena vlakna zamjenjuju karbon i u unutrašnjosti i u eksterijeru. Testiraju se u najizazovnijim trkaćim uslovima, na primjer u Škodi Fabia RS Rally2, uz održiva maziva za motore, mjenjače i amortizere. Jedan primjer je AmpliTex, tehnička tkanina za ojačanje napravljena od obnovljivih lanenih vlakana uzgojenih u Evropi. Ova tkana vlakna ne samo da smanjuju vibracije u unutrašnjosti i doprinose smanjenju težine, već služe i kao vizualno privlačan element dizajna. Štaviše, uzgoj lana ima znatno manji utjecaj na tlo u usporedbi s drugim kulturama.
Bcompova PowerRibs tehnologija koristi izuzetno lagana prirodna vlakna, također napravljena od lana. PowerRibs kombinuje maksimalnu krutost i minimalnu težinu stvaranjem 3D strukture za ojačanje panela karoserije automobila. Prednosti uključuju uštedu sirovina, smanjenje težine i niže troškove proizvodnje zbog korištenja manje potrošnog materijala. Materijal nudi usporedive prednosti u krutosti i težini s karbonskim vlaknima, uz smanjenje emisije CO2 za približno 85%. U originalnom Enyaq RS Race modelu, Škoda Auto je prvi put koristila ovaj materijal za velike, složene komponente poput prednjih krila, bočnih panela i branika.
Inženjeri su također opsežno koristili 3D printanje u pripremi i proizvodnji prototipa, koristeći reciklirane materijale poput najlona i CO2 - neutralnih biorazgradivih biopolimernih ispuna.
Škoda Motorsport je prilagodila nekoliko komponenti novog Enyaq RS Race modela. Na primjer, kočioni sistem proizvodnog modela zamijenjen je visokoperformansnim sistemom koji uključuje karbonsko-keramičke kočione diskove, desetoklipne kočione čeljusti naprijed, četveroklipne kočione čeljusti pozadi i novi sistem hlađenja kočnica. Štaviše, konceptni automobil je opremljen hidrauličnom ručnom kočnicom reli tipa s dugom ručicom i sistemom papučica iz Škode Fabia RS Rally2. Umjesto standardnog DCC ovjesa, ugrađen je poseban sportski ovjes, koji omogućava individualno podešavanje prigušenja u smjeru kompresije i povrata. Radi poboljšanja upravljanja i ubrzanja, novi Enyaq RS Race opremljen je diferencijalima s ograničenim proklizavanjem na prednjoj i zadnjoj osovini. 20-inčni felge opremljene su niskoprofilnim gumama. Dva elektromotora, koji isporučuju ukupnu snagu od 250 kW, identična su onima u proizvodnom modelu. Kao i kod Škode Enyaq Coupé vRS, maksimalna brzina je 111 mph, ali lakši novi Enyaq RS Race sada ubrzava od 0 do 62 mph za manje od pet sekundi.