Sporedna uloga za dci
20

Renault se polako oprašta od dizela, hibridi preuzimaju dominaciju

A. M.
Foto: Renault/Klix.ba
Foto: Renault/Klix.ba
Kod Renaulta, dizel sada igra samo manju ulogu. U ponudi su ostala samo dva putnička modela s ovim motorom, Clio i Kangoo. Hibridna tehnologija je sada preuzela glavnu ulogu i brojke to potvrđuju, jer njena popularnost na tržištu stalno raste.
U prvom kvartalu ove godine, 44,2 posto kupaca Renaulta se odlučilo za kombinaciju motora s unutrašnjim sagorijevanjem i električnog motora, čime je ova francuska kompanija postala drugi najveći ponuđač ove ekološki prihvatljive tehnologije u Evropi.

Sada se predstavljaju i dvije dodatne verzije kako bi se odgovorilo na rastuću potražnju: Symbioz E-Tech 160 i Espace E-Tech. U modelu Symbioz, Renaultovi inžinjeri su kombinovali 1.8-litarski četverocilindarski motor sa snagom od 109 KS s dva električna motora. Dok motor od 50 KS pogoni točkove i puni bateriju od 1,4 kWh energijom dobivenom tokom usporavanja, 20 KS snažan starter-generator visokog napona upravlja promjenama stepena prenosa u automatskom mjenjaču bez kvačila.

Zvuči pomalo komplikovano, ali u praksi radi besprijekorno. Mjenjač je dizajniran s dvije brzine za električni motor i četiri stepena prenosa za motor s unutrašnjim sagorijevanjem. To omogućava ukupno 15 različitih kombinacija vožnje, koje se automatski biraju.

Dostupno je pet režima vožnje: pored potpuno električne vožnje na kratkim udaljenostima, tu je i tzv. dinamički hibrid u kojem oba motora zajedno proizvode pogonsku snagu. Kod e-Drive režima, električni motor pogoni točkove, dok motor s unutrašnjim sagorijevanjem puni bateriju. Motor s unutrašnjim sagorijevanjem također može direktno pružati pogon. Vozač također može aktivirati sistem za povrat energije kako bi dodatno punio bateriju dok koči. Kupci koji se ne odlučuju za potpuno električno vozilo biraju upravo hibridne modele, koji prema tvrdnjama Renaulta omogućuju uštedu do 80 posto goriva u gradskoj vožnji.

Renault za model Symbioz obećava potrošnju goriva od 4,5 litara na 100 km. Zahvaljujući niskoj potrošnji goriva, novi hibridni Symbioz navodno ima autonomiju do 1.000 kilometara.

Za razliku od Symbioza, koji će biti predstavljen bez vizuelnih promjena, Espace je doživio redizajn – klasični model je dobio novi prednji i zadnji kraj. Da bi se poboljšala zvučna izolacija, Espace sada ima trostruko laminirano akustično staklo, nova kućišta retrovizora i nove kedere. Rezultat je gotovo potpuno tiha vožnja, bez akustičnih smetnji. Espace i dalje ostaje u ponudi kao peto- i sedmerosjed, a zadnja klupa se može pomjeriti za 22 centimetra.

Na prvi pogled, to može izgledati nelogično, ali u poređenju sa Symbiozom, Espace E-Tech Hybrid, koji je znatno veći, ima 1,2-litarski trocilindarski turbo motor od 130 KS i električni motor od 70 KS. Drugi električni motor služi kao starter-generator za pokretanje motora s unutrašnjim sagorijevanjem i mjenjača. Ova kombinacija bi trebala omogućiti domet od oko 1.100 kilometara uz potrošnju goriva od 4,8 litara.

Početni skepticizam prema trocilindarskom motoru nestaje već nakon prvih nekoliko kilometara. Mali turbo motor brzo reaguje na komande za ubrzanje, pa Espace Hybrid iz mirovanja do 100 km/h ubrzava za 8,8 sekundi. Poput Symbioza, maksimalna brzina iznosi 180 km/h.

Cijene za Symbioz E-Tech u EU počinju od 33.100 eura. Osnovna verzija Espace E-Tech modela košta 43.800 eura.