Bazirana na Renaultu 5
43

Nissan predstavio električnu Micru

Piše: D. B.
Kompanija Nissan je zvanično predstavila novu Micru, koja će biti dostupna samo s električnim pogonom.

Nissan pokušava ponovo "stati na noge" nakon nekoliko teških godina. U proteklih 12 mjeseci je izgubio 4,5 milijardi dolara te planira drastične mjere u svrhu smanjenja troškova, a dio tih mjera je i otpuštanje 20.000 uposlenika te zatvaranje sedam fabrika prije kraja desetljeća. No plan kompanije nije samo rezanje troškova, nego uključuje i nekoliko novih modela.

Već smo vidjeli sljedeću generaciju crossovera Leaf kao globalni model, a sada Nissan ima nešto specijalno za Evropu. Riječ je o modelu Micra, koji se vraća na stari kontinent nakon dvogodišnjeg izostanka, no ovog puta dolazi s električnim pogonom. Za razliku od prethodnih generacija, subkompaktni hatchback više nema motor s unutrašnjim sagorijevanjem, nego je usvojio potpuno električni pogon. Preciznije, nova Micra je bazirana na Renaultu 5.

Micra ima redizajnirani prednji i stražnji kraj s okruglim svjetlima, kako bi se razlikovala od Renaultovog modela. Profil je također nešto drugačiji, jer postoji široko udubljenje ispod linije boka. Međutim, električni hatchback iz B-segmenta je zadržao "skrivene" ručke stražnjih vrata, koje su postavljene blizu C-stubova. Dodatne plastične obloge u donjem dijelu vrata podsjećaju na Renault 4. Iako je riječ o malom automobilu, na njemu su ipak 18-inčne felge dostupne u tri dizajna, od kojih jedan uključuje poklopce.

Iako je Nissan pokušao distancirati Micru od Renaulta 5, veza postaje jasna kada se pogleda unutrašnjost. Kabina je uglavnom preuzeta od francuskog modela, a sve verzije imaju dva 10,1-inčna ekran postavljena na armaturnoj ploči i blago okrenuta prema vozaču. Mnogo fizičkih kontrola nalazi se ispod centralnih ventilacijskih otvora i to u rasporedu koji bi trebao odgovarati svima. Ambijentalno osvjetljenje s 48 boja je rijetka stavka u ovom segmentu.

Nissan namjerava nuditi novu Micru s dvije baterije kapaciteta 40 i 52 kWh. Osnovna baterija napaja motor od 122 KS, dok je veća uparena s elektromotorom postavljenim na prednjoj osovini, koji nudi 150 KS. Obrtni moment također ovisi o veličini baterije te iznosi 225 ili 245 Nm.

Micra opremljena 40 kWh baterijom može preći 310 kilometara s jednim punjenjem, odnosno 408 kilometara ukoliko koristi 52 kWh bateriju. Uočljiva je i jasna razlika u težini između dvije konfiguracije. Model s manjom baterijom težak je 1.400 kilograma, dok verzija s dužim dometom "vaga" 1.524 kilograma.

Dužina Micre je nešto manja od četiri metra, širina iznosi manje od 1,8 metara, a međuosovinsko rastojanje 2,54 metra. Kao i Renault 5, nudit će se samo s pet vrata. Ono što je neobično za automobil ove klase, Micra je opremljena multi-link stražnjim ovjesom naslijeđenim od modela R5. Alpine A290 je također razvijen na AmpR Small platformi za one koji žele uzbudljiviju vožnju.

Nissan će započeti prodaju nove Micre u Evropi do kraja ove godine nakon što Renault starta proizvodnju u postrojenju Douai, gdje se R5 proizvodi od 2024. godine.

Micra nije jedini novi Nissanov električni model za Evropu. Sljedeće godine stiže električni Juke inspirisan konceptom Hyper Punk. Osim toga, Renault Twingo će biti baza za Nissanov model, koji stiže naredne godine.