auto
0

Ekonomični pogoni testirani na kineskim cestama

Sarajevo-X
Volkswagen u ovoj godini učestvuje sa sofisticiranim izborom od četiri modela na ovogodišnjem takmičenju Bibendum u Shanghai-u.

Dva serijska modela, Bora TDI, koji se proizvodi u Kini, i izuzetno ekonomični Lupo 3L TDI, kao i dva koncept vozila, Golf ECO. Power i Touran HyMotion, sa kombinovanim dizel-elektro pogonom, odnosno pogonom na gorive ćelije, konkurentan su dokaz za Volkswagenovu tehnološku ekspertizu.

Takmičenje Bibendum osnovano je 1998 godine od strane francuskog proizvođača Michelin, i ove godine se održava u Kineskoj trgovačkoj metropoli Shanghai od 12.-14.oktobra 2004. Najveći svjetski natječaj vozila podobnih za zaštitu okoliša se stoga održava u regiji sa sa najvećom stopom ekonomskog porasta. Natječući se u devet kategorija, ukupno se prijavilo 112 vozila za takmičenje u Shanghai-u. Žiri neće ocjenjivati samo karakteristike vezano za zaštitu okoliša i nisku potrošnju, nego i komfor i sigurnost, te buku koju ova vozila proizvode. Dva vozila koja učestvuju iz VW serijske proizvodnje, Lupo 3L TDI i Bora TDI prvi su primjeri za perfektnu kombinaciju visoke ekonomičnosti, najbolje podobnosti za zaštitu okoline, komfora i sigurnosne opreme. Na natječaju Bibendum oba vozila će koristiti biosintetičko gorivo Sun Diesel.

Još dva VW modela koja učestvuju na natječaju Bibendum u Shanghai-u, nude pogled u sofisticirane tehnologije budućnosti koje razvijaju inžinjeri u Volkswagenu u vidu vozila za budućnost koja nisu štetna po okolinu . Golf ECO.Power kombinuje 1,4-litarski ekonomični dizel agregat, 3-cilindarski motor snage 76 kW sa električnim motorom do 15 kW. Impresivan potencijal uštede kod Golfa rezultat je kombinacije ovih tehnologija. Golf ECO.Power koji je opremljen stop-start funkcijom , prosječno troši samo 3,8 litara dizela na 100 kilometara što je senzacionalna vrijednost za vozilo kompaktne klase.

Vizija motora bez ispušnih gasova kod putničkih vozila sada je na pomolu zahvaljujući Touranu Hy Motion. On radi na principu gorivih čelija što proizvodi energiju na bazi reakcije vodika sa kisikom. Čista voda je jedini otpadni materijal proizveden u ovom postupku.

Volkswagen mnogo pažnje pridaje istraživanju tehnologija za promet putničkih vozila budučnosti koje nisu štetne po okolinu. To je potvrđeno zajedničkim istraživačkim projektom koji je upravo dogovoren između Volkswagen AG i Univerziteta Tongji u Shanghai-u, i koji treba da krene u realizaciju u novembru 2004.godine. Obje strane žele da promovišu i podržavaju razvoj pogona sa gorivim čelijama, električnih motora i moćnih baterija tokom dugog perioda istraživanja i da na taj način pripreme put za serijsku proizvodnju ovih tehnologija.