Prvi put u Evropi
0

Broj registracija električnih vozila premašio broj registrovanih dizela

A. M.
Prvi put u historiji, broj registracija električnih vozila u Evropi premašio je broj registracija dizelskih automobila. Dizeli su 2015. činili 50% tržišta, a danas tek 12%. Čini se da će električni automobili uskoro prestići sva klasična vozila sa SUS motorima.

Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), broj registracija novih električnih vozila u Evropskoj uniji po prvi put je premašio broj registracija dizelskih automobila u periodu za 10 mjeseci tekuće godine. To znači da su električna vozila sada treći najpopularniji izbor iza benzinskih i hibridnih automobila.

Prošli mjesec, registracije električnih automobila porasle su za 36,3 posto u odnosu na oktobar 2022., a riječ je o 121.808 jedinica, dok je tržište dizelskih automobila nastavilo padati. Zaključno sa oktobrom, ukupni broj novih registrovanih EV vozila u EU iznosi 1,2 miliona, što je ogromni rast od 53,1% u odnosu na prošlu godinu.

Ako posmatramo period u prvih 10 mjeseci ove godine električni automobili u Evropi zauzimaju 14% tržišta. Poredimo li ovaj rezultat sa dizelskim automobilima, koji čine tek 12%, vidimo da su baterijska vozila već preskočila jednu prepreku. S druge strane, dizeli bilježe značajan pad u odnosu na 2015. godinu, kada je broj vozila pogonjenih ‘’naftom’’ činio čak 50% tržišnog kolača.

Hibridni automobili također su zabilježili značajan rast prodaje. S 2,2 miliona novih registracija u EU, u periodu januar-oktobar, ‘’mješanci’’ su realizovali veći broj registracija za 29,8% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Suprotno tome, popularnost plug-in hibridnih modela na evropskom kontinentu u konstatnom je padu zbog ‘’izbijanja’’ subvencija za ovaj tip vozila. Njihova prodaja pala je na samo 72.002 registrovane jedinice prošlog mjeseca, što je rezultiralo tržišnim udjelom od 8,4% na godišnjem nivou.

Ako gledamo lidere i rekordere, tu prednjače automobili s benzinskim motorima. Međutim, u prvih deset mjeseci ova je kategorija pala s 35,4% na 33,4% u odnosu na isti period prošle godine. Drugim riječima, čini se da dizelski i tradicionalni benzinski automobili polako ali sigurno ustupaju mjesto novom valu hibridnih i električnih vozila, sviđalo se to ljudima ili ne. Podsjetimo, Parlament Evropske unije izglasao je zabranu prodaje svih novih automobila koji emituju CO2 od 2035. godine.