Rast prodaje Audija
0

Audi prodao 652.950 automobila

Sarajevo-x.com
U cijelom svijetu u prvih šest mjeseci Audi je prodao preko 652.950 automobila, što predstavlja porast od 17,7%. Daleko najtraženiji bili su Audijevi SUV modeli, ali za rast prodaje velike zasluge pripadaju i modelima A1 i A8.
„Prodajne brojke u prvih pola godine puno su bolje od očekivanih – prije svega, zahvaljujući pozitivnom razvoju prodaje na evropskim tržištima“, izjavio je Peter Schwarzenbauer, član Uprave AUDI AG zadužen za marketing i prodaju. „Optimistični smo i u pogledu narednih mjeseci: naime, u drugoj polovici godine na tržište stižu specijalni volumenski modeli, novi A6 Avant i Audi Q3.“

Od januara do juna su prodajne brojke u Evropi porasle za 13,5 procenata na 382.850 prodata primjerka. Najveće zasluge, pri tome, pripadaju Audiju A1 kao i novoj generaciji modela A8, koji kontinuirano osvaja tržišne udjele od samog uvođenja na tržište, početkom prošle godine. Prisutnost ingolstadtskog branda u visokoj klasi automobila značajno je istaknuo Audi Q7: prodaja ovog velikog SUV-a porasla je u Evropi za čak 23,5 procenta.

Marka s četiri prstena bilježi evidentan rast na njemačkom tržištu: sa 125.091 prodatih automobila realizovan je porast od 15,7 % u poređenju s istim periodom prošle godine – pri tome su novi A1, A7 i model A6 najviše pomogli proizvođaču iz Ingolstadta da prvo polugodište na domaćem tržištu apsolvira ovako dobrim rezultatom.

Povećanoj prodaji na evropskom tržištu značajno su pridonijela tržišta Francuske (plus 26,1 %), Velike Britanije (plus 11,7 %), ali i zemalja Skandinavije – ovdje su prodajne brojke skočile za 19,3 % na 10.423 automobila u Švedskoj, 28,7 % na 4.310 automobila u Norveškoj, 29,3 % na 3.898 automobila u Finskoj i čak 30,2 % na 3.678 automobila u Danskoj. Potražnja za premium markom porasla je i na istočnoevropskom tržištu – u Rusiji za oko 24,1 % na 11.757 prodatih primjeraka.

Na tržištu SAD-a Audi je u prvih 6 mjeseci ove godine postigao rast od 15,4 procenata i američkim kupcima isporučio 55.909 automobila. I ovdje su najpopularniji bili A8 i, svakako, SUV-modeli: Q5 s rastom od 14,2 %, te Q7 koji je realizovao rast od nevjerovatnih 41,2%.

Pozitivan razvoj prodaje dominira i u Aziji, prije svega na njenom najvećem tržištu Kine. Njemački proizvođač luksuznih automobila na kinesko je tržište u prvih 6 mjeseci ove godine plasirao 140.699 svojih automobila. Time je povećao prodaju za 28 procenata u odnosu na prošlogodišnje I polugodište, te uspio prodati čak više primjeraka nego na veoma uspješnom domaćem tržištu. Uz nastavak dominacije visoke klase veliki rast prodaje bilježe i modeli srednje klase: tako je sa 54.529 prodata primjerka Audi A6 i dalje daleko najprodavaniji model, dok je Q5 skoro udvostručio prodaju (+97,4 %); prodaja Audija A4 povećana je za evidentna 34,2 procenta.

Na tržištu još jedne od članica BRIC-a (skraćenica koja označava tržišta Brazila, Rusije, Indije i Kine), u Indiji, Audi je sa 2.802 prodata automobila realizovao zavidan rast od 100,1 procenata. Premium proizvođač bilježi sjajne rezultate i na tržištu Brazila (2.182 automobila, plus 47,0 %) i Argentine (2.657 automobila, plus 29,5 %).

Na tržištu Bosne i Hercegovine Audi je za prvih šest mjeseci 2011. godine zabilježio porast prodaje od 25% u odnosu na isti period prošle godine. “Veoma smo zadovoljni prodajnim rezultatima”, istakao je Gospodin Dino Bratović, Brend menadžer Audija za BiH, “a najprodavaniji modeli u našoj zemlji su Audi Q5, A4 i A7 Sportback, očekujemo nastavak uspješne prodaje i u narednom periodu tekuće godine”.