S bogatom historijom
11

AMG-Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II ide na aukciju

D. B.
AMG-Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II je istinski trkaći automobil s bogatom historijom, a sada će jedan primjerak dobiti novog vlasnika nakon aukcije zakazane za 20. maj.

Riječ je o automobilu proizvedenom 1992. godine za DTM šampionat, koji je u sjajnom stanju.

Trkaća priča modela Mercedes 190 E počinje ranih osamdesetih u Grupi B, gdje ga je njemačka kompanija planirana koristiti. Kada je to postalo preopasno, zbog čega je FIA ukinula kategoriju, Mercedes je također okončao svoje motosport ambicije u slučaju ovog automobila.

Međutim, iako je projekt zvanično ukinut, grupa inžinjera je nastavila razvijati trkaću verziju automobila. Dopušteno im je da rade na projektu pod krinkom rada na verziji visokih performansi modela 190 E namijenjenoj cesti, koja je kasnije korištena u jednokratnoj promociji i to na utrci Nurburgring Race of Champions koju je osvojio tada mladi Ayrton Senna.

Automobil se prodavao dobro kako bi se zadovoljili homologacijski propisi za FIA Grupu 1, a 2,3-litarska verzija s Cosworthovim motorom na kojoj su Mercedesovi inženjeri i dalje tiho radili završila je u rukama AMG-a koji je u to još uvijek bio odvojen.

Do 1986. godine je model 190 E bio opasan igrač u DTM-u, a u međuvremenu je Mercedesov stav da se fokusira na utrke je oslabio. Međutim, nešto kasnije se pokazalo da 2,3-litarski motor nema dovoljno snage, konkurencija ga je nadmašila, pa je Mercedes zatražio od Coswortha 2,5-litarski motor koji je iznjedrio Evolution I, a zatim i Evolution II.

Taj 2,5-litarski četverocilindrični motor nalazi se u modelu AMG-Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II ponuđenom na prodaju. a razvija 368 KS i 300 Nm obrtnog momenta. Bilo je to značajno povećanje snage u odnosu na Evolution I, no pravi trik Evolutiona II su bila "divlja" aerodinamička poboljšanja. Toliko su bila eksptremna da su iz BMW-a rekli da su "zakoni aerodinamike različiti u Minhenu i Stuttgartu".

"Ako to stražnje krilo funkcioniše, morat ćemo redizajnirati naš zračni tunel", poručili su iz BMW-a.

I zaista, BMW je redizajnirao svoj zračni tunel, a model 190 E 2.5-16 Evolution II osvojio je svoju prvu titulu 1992. godine u rukama Klausa Ludwiga. Ovaj automobil je vozio Bernd Schneider, koji je također vozio Formulu 1 i Le Mans, završio je treći te godine, a potom i 1993. godine.

Automobil će biti prodan na aukciji kuće RM Sotheby's, koja je zakazana za 20. maj.