Otkriveni tokom provjere
40

Pronađeni olabavljeni šarafi na avionima Boeing 737 Max 9

D. B.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Kompanija United Airlines je saopćila da je tokom inspekcije svojih aviona Boeing 737 Max 9 pronašla šarafe koje je bilo potrebno "dodatno zategnuti", javlja BBC.

Iz United Airlinesa kažu da će "problemi s instalacijom", koji se odnose na prozor aviona, biti riješeni prije nego se Boeing 737 Max 9 vrati u službu.

Podsjetimo, inspekcije aviona su započele nakon što je dio trupa aviona kompanije Alaska Airlines otpao u petak prošle sedmice. Iz Alaska Airlines su potvrdili da su od tada pronašli "olabavljen hardver" na pojedinim primjercima modela Max 9.

Federalna administracija za avijaciju (FAA), koja regulira zračna putovanja u SAD-u, prizemljila je 171 primjerak spornog modela.

"Otkako smo započeli preliminarne inspekcije u subotu, u nekoliko navrata smo pronašli instalacijske probleme s vratima. Primjer su šarafi koji su zahtijevali dodatno zatezanje", navodi se u saopćenju.

"Čepovi" za prozor predstavljaju komad trupa, koji sadrži prozor i popunjava prostor u kojem bi se u određenim konfiguracijama nalazio izlaz u slučaju nužde. Upravo ovaj dio aviona kompnije Alaska Airlinesa je dramatično otpao tokom leta iznad Oregona te je pao u vrt privatne kuće.

Avion je obavio prinudno slijetanje, no niko od putnika i članova posade nije ozbiljno povrijeđen.

Većinu primjeraka modela Boeing 737 Max 9 u SAD-u koriste kompanije United Airlines i Alaska Airlines, dok Turkish Airlines, panamski Copa Airlines i Aeromaxico također imaju isti model te su svoje primjerke prizemljili zbog inspekcija.

United je do ponedjeljka otkazao 200 letova, no očekuju se novi problemi.

Alaska Airlines je saopćio da su prvi izvještaji tehničara koji pripremaju primjerke modela 737 Max 9 za inspekciju već prijavili "olabavljeni hardver vidljiv na nekim avionima".

"Kad budemo mogli nastaviti sa zvaničnim procesom inspekcije, svi avioni će biti detaljno provjereni prema detaljnim instrukcijama FAA-ja i uz konsultacije s Boeingom. Nijedan avion neće biti vraćen u službu sve dok se ne obave svi koraci", saopćeno je iz Alaska Airlinesa.

Avion na letu 1282 je dostigao visinu od 4,8 kilometara kada je započeo hitno spuštanje u petak navečer. Fotografije aviona su otkrile široku "rupu" na bočnoj strani aviona, kao i maske za kisik koje su visile sa stropa.

Mediji u Oregonu javljaju da je zbog snage dekompresije jedan dječak, koji je sjedio blizu otvora, ostao bez majice jer mu je doslovno strgnuta s tijela.

Boeing 737 Max je najkontroverzniji avion ove kompanije jer je doživio niz sigurnosnih problema. Krajem 2018. i početkom 2019. godine su se srušila dva aviona u gotovo identičnim incidentima, jedan kod obale Indonezije i jedan izvan grada Addis Ababe u Etiopiji. Tada je poginulo oko 346 ljudi.

Uzrok nesreća je bio softver za kontrolu leta, koji je usmjeravao avione prema tlu uprkos naporima pilota da ih održe u letu.