Ostaju bez kazni
9

Meta, Google i YouTube "profitiraju" na reklamama za lažne lijekove za žene

I. M.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Istraživači iz medijskog kolektiva Fumbua optužili su velike tehnološke firme da pojačavaju sadržaj koji promoviše neprovjerene lijekove za neplodnost i biljke koje mogu spriječiti rak na njihovim mrežama u Keniji.

Pronašli su Facebook stranice na kojima se prodaju yoni biseri, loptice umotane u mrežu, koje bi trebale koristiti žene kako bi se "očistila" materica i zaštitile sebe od raka grlića materice. Kuhanje na pari, koje uključuje sjedenje iznad posude s kipućom vodom, promovirano je kao tretman za endometriozu.

"Facebookovi vlastiti algoritmi često pojačavaju ovaj sadržaj i dopuštaju da se oglasi za lijekove za detoksikaciju ciljaju na korisnike u Keniji", navodi se u izvještaju, u kojem se ističe da nema naučnih dokaza koji podržavaju bilo koju od navodnih zdravstvenih koristi, piše The Guardian.

U izvještaju se navodi da su Google i YouTube također dio ovog štetnog sistema, koji profitiraju od reklama za proizvode za vaginalnu detoksikaciju uprkos evidentnim zdravstvenim rizicima.

"Ono što je najalarmantnije je koliko su ovi oglasi dostupni. Ljudi ne mogu samo da prodaju stvari koje su štetne, već da to urade javno, pa čak i da plate da ove reklame postanu viralne. I to se ni na koji način ne kažnjava", rekao je Wanjiru Nguhi, vodeći istraživač.

Kristina Wilfore, suosnivač ShePersisted, inicijative za rješavanje rodno uvjetovanih dezinformacija, koja je podržala istragu, dodala je da se proizvodi za prevare isporučuju na kenijsko tržište dok "velika tehnologija spava za volanom".

Fumbuino istraživanje dolazi u vrijeme većeg razmatranja platformi društvenih medija u Keniji. Meta se suočava sa tri tužbe zbog neadekvatnosti sistema za moderiranje sadržaja. Slučajevi su doveli do aktivnije pozicije državnih tijela, veće kontrole i praćenja društvenih medija. Izvještaj kenijskog vijeća za odgovorne društvene medije otkrio je da je gotovo polovina ispitanika izjavila da su vidjeli dezinformacije na stranicama društvenih medija, dok polovina vjeruje da ih mogu pouzdano identificirati.