Sigurnost u saobraćaju
190

Istraživanje pokazalo da su električni romobili opasniji od motocikala ili bicikala

B. R.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Studijom sprovedenom u Finskoj je utvrđeno da je više vjerovatno da će osoba zadobiti povrede tokom vožnje električnog romobila, nego tokom vožnje motocikla ili bicikla.

Istraživanjem, koje je trajalo od aprila 2019. do aprila 2021., bila je obuhvaćena 331 osoba koja je povrijeđena vozeći romobil. Riječ je o stanovnicima finskog grada Tampere koji ima 226.000 stanovnika.

Prema podacima kompanija za izdavanje ovih romobila, u navedenom periodu bilo je 1,8 miliona putovanja, što znači da je bilo 18 prijema u hitnu pomoć na 100.000 vožnji ili 7,3 na 100.000 pređenih kilometara.

Glavni autor studije i ortoped Aleksi Reito je istakao da su ovi brojevi mnogo veći u odnosu na one koji se tiču kretanja pješačenjem, biciklom ili motociklom. Kako je kazao, čini se da su povrede nastale vožnjom električnog romobila češće u odnosu na one koje nastaju korištenjem nekog drugog prijevoznog sredstva.

Američkim istraživanjem iz 2007. je zaključeno da je 10,3 povreda nastalo vožnjom motocikla na 100.000 putovanja, 1,4 vožnjom bicikla i 0,2 pješačenjem. U Australiji su 2,3 povrede nastale vožnjom bicikla na 100.000 kilometara, dok je u Velikoj Britaniji 0,3 na 100.000 kilometara.

"Naravno da postoje ograničenja za generalizaciju, kao što su saobraćajna kultura i sigurnost u Finskoj u poređenju s drugim državama. No, mislim da naša studija daje dobru procjenu stope povreda nastalih vožnjom električnog romobila", rekao je Reito.

Šta električne romobile čini opasnim

Finskim istraživanjem je utvrđeno koji je najveći rizik vožnje ovog prijevoznog sredstva. Među povrijeđenima 60 posto su bili muškarci, 51 posto su bili oni koji su vozili pod dejstvom alkohola ili drugih supstanci. Najučestalije su bile povrede glave.

Reito je ukazao da su povrede najčešće registrovane u periodu od ponoći do 6 sati. Prema njegovim riječima, tipičan pacijent je bio alkoholizirani muškarac. Time je potvrđeno ono što je gradska vlast već znala.

U Oslu je u julu prošle godine zabranjeno korištenje električnih romobila tokom noći. U Helsinkiju je od septembra prošle godine tokom vikenda od ponoći zabranjeno korištenje. U Štokholmu su odlučili da smanje broj romobila koji se mogu izdavati.

Reito je potcrtao da je većina povreda nastala tokom vožnje romobila koji je iznajmljen. Zato se nada da će kompanije, koje se bave izdavanjem, raditi na poboljšanju sigurnosti, navodi Euronews.