{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Hrvatska: U dvije sedmice kampanje milioni kuna samo za oglašavanje

F
21.11.2007. u 14:27
0
0
Hrvatska: U dvije sedmice kampanje milioni kuna samo za oglašavanje
0
Hrvatska: U dvije sedmice kampanje milioni kuna samo za oglašavanje
Foto: Reuters
U prva dva tjedna predizborne kampanje u Hrvatskoj najviše novca za oglašavanje u medijima, oko 14 milijuna kuna (oko 3,7 milijuna maraka), potrošio je HDZ, dok ga sa 6,4 milijuna kuna (1,7 milijuna maraka) slijedi SDP, objavili su danas nevladina organizacija GONG i Transparency International Hrvatske (TIH), uz napomenu da medijsko oglašavanje u pravilu predstavlja tek polovicu u kampanju utrošenog novca.
Po iznosu utrošenog novca treća je koalicija HSS-HSLS-PGS koja je potrošila 2,8 milijuna kuna, a slijede HNS s 2,6 milijuna kuna, HSP s nešto više od dva milijuna, IDS s 269 tisuća kuna, DC sa 195 tisuća, ASH sa 140 tisuća, te Jedino Hrvatska i HSU s po 138 tisuća kuna, javila je Hina.

Prije službenog početka kampanje HDZ je najavio da namjerava potrošiti između 16 i 18 milijuna kuna, SDP 15,8 milijuna kuna, HNS 9 milijuna kuna, koalicija HSS-HSLS-PGS 8 milijuna kuna, HSP između 7 i 8 milijuna kuna i HSU 2,5 milijuna kuna.

Najviše novca utrošeno je na televizijsko oglašavanje (17,1 milijuna kuna), a slijede vanjsko oglašavanje s 5,4 milijuna kuna, tisak (5,1 milijuna kuna), radio (1,5 milijuna kuna) i internetski portali 128 tisuća kuna.

Čelnici udruga napomenuli su da se njihov izračun odnosi samo na oglašavanje na tri nacionalne i dvije lokalne televizije, radio postajama s nacionalnom koncesijom i dvije lokalne, u tisku i na internetskim portalima.

No, to je samo dio troškova, napominju u GONG-u i TIH-u, jer u iznos do kojeg su došli nisu uračunati troškovi oglašavanja na izradi spotova, plakata, oglašivačkog i promotivnog materijala, oglašavanja u BiH, predizbornih skupova, volontera.

GONG i TIH, koji su istraživanje troškova dosadašnjeg djela kampanje proveli uz pomoć agencije Promocija plus, procjenjuju da medijski dio kampanje čini tek 50 posto ukupnih troškova.

GONG i TIH podsjećaju da su krajem listopada pozvali političke stranke, nezavisne liste i kandidate da do 20. studenoga objave preliminarne izvještaje o visini i izvorima sredstava za kampanju te imena donatora, no stranke to još nisu učinile.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: