Po iznosu utrošenog novca treća je koalicija HSS-HSLS-PGS koja je potrošila 2,8 milijuna kuna, a slijede HNS s 2,6 milijuna kuna, HSP s nešto više od dva milijuna, IDS s 269 tisuća kuna, DC sa 195 tisuća, ASH sa 140 tisuća, te Jedino Hrvatska i HSU s po 138 tisuća kuna, javila je Hina.
Prije službenog početka kampanje HDZ je najavio da namjerava potrošiti između 16 i 18 milijuna kuna, SDP 15,8 milijuna kuna, HNS 9 milijuna kuna, koalicija HSS-HSLS-PGS 8 milijuna kuna, HSP između 7 i 8 milijuna kuna i HSU 2,5 milijuna kuna.
Najviše novca utrošeno je na televizijsko oglašavanje (17,1 milijuna kuna), a slijede vanjsko oglašavanje s 5,4 milijuna kuna, tisak (5,1 milijuna kuna), radio (1,5 milijuna kuna) i internetski portali 128 tisuća kuna.
Čelnici udruga napomenuli su da se njihov izračun odnosi samo na oglašavanje na tri nacionalne i dvije lokalne televizije, radio postajama s nacionalnom koncesijom i dvije lokalne, u tisku i na internetskim portalima.
No, to je samo dio troškova, napominju u GONG-u i TIH-u, jer u iznos do kojeg su došli nisu uračunati troškovi oglašavanja na izradi spotova, plakata, oglašivačkog i promotivnog materijala, oglašavanja u BiH, predizbornih skupova, volontera.
GONG i TIH, koji su istraživanje troškova dosadašnjeg djela kampanje proveli uz pomoć agencije Promocija plus, procjenjuju da medijski dio kampanje čini tek 50 posto ukupnih troškova.
GONG i TIH podsjećaju da su krajem listopada pozvali političke stranke, nezavisne liste i kandidate da do 20. studenoga objave preliminarne izvještaje o visini i izvorima sredstava za kampanju te imena donatora, no stranke to još nisu učinile.