Provjere kvaliteta
13

Boeing traži pomoć inženjera Ryanaira zbog problema s avionom 737 Max 9

D. B.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Kompanija Boeing je zatražila od Ryanaira da pošalje dodatne inženjere kako bi nadgledali provjere kvaliteta aviona na tlu nakon incidenta koji je doživjela kompanija Alaska Airlines.

Šef Ryanaira je za BBC rekao da se kvalitet poboljšava, no da je incident pokazao da se "još toga mora obaviti". Sve ovo je rezultat incidenta u kojem su nekorištena vrata otpala s Boeinga 737 Max 9 kompanije Alaska Airlines tokom leta.

Ryanair ne koristi ovaj model, no posjeduje Max 8 verziju te čeka isporuku primjeraka modela Max 10. Upravo je Ryanair jedan od najvećih Boeingovih klijenata kada je riječ o 737 Max porodici te ima više od 100 aviona u službi, a do 2034. godine će ih dobiti oko 400.

Šef Ryanaira, Michael O'Leary, rekao je da očekuje da će kašnjenja u isporuci utjecati na kapacitet kompanije.

Na pitanje BBC-a da li ima potpuno povjerenje u Boeingove procese kontrole nakon pomenutog incidenta, odgovorio je da nema. No, dodao je da ima "više povjerenja" nego ranije.

O'Leary je također kazao da su dostavljenih 12 aviona krajem prošle godine bili "najbolji kada je riječ o defektima", koje je kompanija dobila u protekle tri godine.

Složio se da je incident Alaska Airlinesa ozbiljan, no da industrija uvijek uči iz ovakvih incidenata.

Ryanair će poslati više inženjera da nadziru kontrolu kvaliteta u američkim fabrikama u Seattleu i Wichiti, gdje se prave trupovi i avioni za ovu kompaniju.

O'Leary je kazao da Boeing pravi dobre avione, no odnos je uporedio s brakom.

"Mogu biti zaljubljen u Vas, ali ipak ponekad kritikovati Vaše lične navike. Mislim da je isto s Boeingom", kazao je on.

On je dodao da menadžment u Boeingu mora biti poboljšan nakon incidenta, no pružio je podršku trenutnom direktoru Davidu Calhounu navodeći da "radi sjajan posao u veoma teškim okolnostima". Prema njegovom mišljenju, promjene nisu potrebne u samom vrhu menadžmenta.

Boeing je najavio da će vanjski saradnik procijeniti njegove proizvodne prakse, a provjeravat će se i rad kompanije koja dobavlja i ugrađuje dijelove koji su bili u fokusu tokom incidenta.

SAD su prošle sedmice produžile "suspenziju" modela 737 Max sa sličnim panelima trupa, dok su United i Alaska Airlines saopćili da nastavljaju otkazivati letove koji podrazumijevaju sporni model 737 Max 9.

Federalna administracija za avijaciju (FAA) je najavila reviziju proizvodne linije aviona jer vjeruje da postoje "značajni problemi" s avionom 737 Max 9, ali i drugi "proizvodni problemi".

Podsjetimo, vrata aviona Alaska Airlinesa su otpala tokom leta između Portlanda i Kalifornije, avion je prinudno sletio, no ozbiljnih povreda putnika nije bilo.

Kompanija je u međuvremenu angažovala Kirklanda H. Donalda, nekadašnjeg mornaričkog admirala, kao neovisnog savjetnika odgovornog za nadgledanje sistema kontrole kvaliteta komercijalnih aviona.

Boeing je 2018. i 2019. godine imao dvije katastrofalne nesreće u kojima je poginulo 346 ljudi.