{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Šest verzija havarije makedonskog broda

S
22.9.2009. u 11:49
0
1
Šest verzija havarije makedonskog broda
0
Šest verzija havarije makedonskog broda
U Ohridu je završena prva etapa istrage u vezi sa potapanjem broda "Ilinden", kada je poginulo 15 bugarskih turista.
Razmotreni su materijalni dokazi hemijskog i biološkog porijekla, pri čemu nisu pronađeni ostaci krvi, nafte i ili nešto slično - što potvrđuje da brodolom nije akt nasilja.

Direktor makedonskog Biroa za javnu bezbjednost Ljupčo Todorovski uvjeren je da potapanje broda "Ilinden" nije izazvano prethodno planiranim akcijama. On je izjavio da je najvjerovatnije riječ o nesrećnom slučaju, ali da će istraga utvrditi istinske razloge.

Brod je izvađen iz voda Ohridskog jezera i stacioniran u kanalu "Studenčica".

Korpus broda je zdrav i nije potonuo zbog ulaska vode ili umišljenog pretovara. Pronađen je brodski dnevnik i kada bude osušen vidjeće se da li ga je kapetan vodio uredno. Poznato je da je kapetan broda posjedovao uredne dokumente.

Sljedeća faza predviđa fizičku ekspertizu metalnih dijelova broda, pri čemu eksperti iz Makedonije, Hrvatske, Slovenije i Bugarske, kao i iz još nekoliko evropskih zemalja, treba da provjere sistem upravljanja, motor, peraje i slično.

Bugarski istražni sudija Georgi Iliev, koji je pratio istragu u Ohridu, nakon povrtaka u Bugarsku zatražiće ponovo saslušanje preživjelih.

Istražni organi rade na šest mogućih verzija brodske tragedije. Zvanično, krajnji rezultat još nije objavljen, ali prvi rezultati nesreće pokazali su da su pretovarenost i novoizgrađena paluba najvjerovatniji uzroci tragedije.

"Ilinden" je posjedovao dozvolu za naknadnu izgradnju palube, ali ostaje otvoreno pitanje ko je izdao dozvolu. Na brodu je bilo 13 turista više od dozvoljenog broja.

Prema nezvaničnim informacijama, možda će biti izvršena simulacija incidenta, tako što će se utovariti ista težina kao tokom brodoloma, kako bi se utvrdilo ponašanje u situaciji sličnoj onoj kada je brod potonuo u vodama Ohridskog jezera, 5. septembra.

Verzija o pucanju sajli i naganuću broda na desnu stranu je otpala. Ekspertiza je pokazala da se ne radi o mehaničkom kvaru.

Makedonski državni organi odredili su pritvor kapetanu broda Sotiru Fileskom (23) i protiv njega je pokrenut krivični postupak. Prijava je podnesena i protiv pomoćnika kapetana broda, ali on nije zdržan u pritvoru. Vlasnici brodova na Ohridskom jezeru zatražili su pošteno suđenje.

Makedonski ministar transporta i veza Mile Janakievski povodom velike tragedije, zbog moralnih razloga, podnio je ostavku, ali premijer Nikola Gruevski tu ostavku nije prihvatio.

Brod "Ilinden" potonuo je 5. septembra na 200 do 300 metara od obale nakon što je utovario grupu bugarskih turista, koji su željeli da otputuju do Svetog Nauma. U nesreći je poginula 15 bugarskih turista, dok ih je 38 spašeno. Brodolom su preživjela 42 putnika.

U trenutku nesreće na brodu je bilo 57 putnika, iako po tehničkoj dokumentaciji brod može da primi maksimačno 45 osoba. "Ilinden" je proizveden 1924. godine i bio je registrovan kao tehnički ispravan za plovidbu do maja 2010. godine.

Bugarska vlada donijela je odluku da trojici spasilaca dodijeli bugarska državljanstva, a porodicama poginulih turista jednokratnu pomoć.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: