Pomirljivi tonovi
33

Crkva spremna za razgovor s vladom u Crnoj Gori: Na sastanak pozvan i hercegovački vladika

R. D.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Predstavnici Mitropolije crnogorskoprimorske (MCP) spremni su da se sastanu sa crnogorskim premijerom Duškom Markovićem. To je odgovor na poziv premijera, a dolazi kao ohrabrenje nakon nekoliko napetih dana u ovoj zemlji.

Kako se navodi u pismu, Amfilohije očekuje da premijer Marković, ukoliko želi istinsko rješenje problema, zakaže sastanak kojem bi, osim njega, prisustvovali i vladike budimljansko-nikšićki Joanikije, mileševski Atanasije i zahumsko-hercegovački Dimitrije.

U pismu stoji da se crkva nada kako je vlada iskreno opredijeljena za konačno otvaranje suštinskog i ljudskog razgovora u cilju da se, u skladu s pravnim poretkom Crne Gore, ukloni Zakon o slobodi vjeroispovijesti ili sve diskriminatorne odredbe u njemu.

Na stranici MCP objavljen je odgovor mitropolita crnogorskoprimorskog Amfilohija na Markovićev poziv na dijalog o Zakonu o slobodi vjeroispovijesti.

"Spremni smo da se, imajući u vidu odluke Svetog arhijerejskog sinoda Srpske pravoslavne crpke (SPC) i Episkopskog savjeta SPC u Crnoj Gori, i poštujući Ustav, sastanemo s vama s nadom da ste iskreno opredijeljeni za konačno otvaranje suštinskog i ljudskog razgovora s ciljem da se, u skladu s pravnim poretkom Crne Gore, ukloni zakon ili sve diskriminatorne odredbe u njemu", navodi se u pismu.

Amfilohije je poručio da se isključivo poslije rješenja tog ključnog problema današnje Crne Gore, može i treba otvoriti dijalog radi rješavanja drugih, veoma složenih pitanja.

"Kao što je povraćaj (restitucija) imovine koju je komunistički režim poslije Drugog svjetskog rata bespravno i besudno oduzeo od Pravoslavne crkve, Rimokatoličke crkve, Islamske zajednice i građana, a što je međunarodna i zakonska obaveza Crne Gore", rekao je Amfilohije.

Kazao je i da se poslije rješenja ključnog problema može otvoriti i dijalog za pripremu i zaključivanje Temeljnog ugovora između SPC i Crne Gore.

"I ovih dana smo napomenuli da i najbolji ugovor između Crkve i države uz postojanje ovakvog zakona ne bi imao nikakvog smisla i značaja", naveo je Amfilohije.