Kultura
431

Mladoj rediteljici Mirni Dizdarević nagrada za najbolji studentski film 20. SFF-a

Piše: Lejla Čolak
Mirna Dizdarević (Foto: Lejla Osmić/Facebook)
Mirna Dizdarević, rođena 1992. godine u Sarajevu, nedavno je diplomirala na Sarajevskoj filmskoj akademiji (Sarajevo Film Academy). Njen diplomski rad, kratki igrani film "Iskupljenje", dobio je nagradu za najbolji studentski film na 20. Sarajevo Film Festivalu.

"Film 'Iskupljenje' je film o oprostu i načinu oprosta. Šta je to što nam vraća mir – zaborav ili oprost? Kako nam se može iskupiti neko ko nam je uzeo najdražeg? Šta učiniti kada se pojavi krivac, otmičar razloga za življenje, ubica? Da li nas progone naše tajne? Jesmo li svi jednako sposobni i za dobro i za zlo?" - ovo su pitanja kojima rediteljica Mirna Dizdarević u razgovoru za Klix.ba definiše svoj film, te dodaje kako on poručuje svim ljudima da, ukoliko sebi želimo pomoći, moramo raditi na pronalasku unutrašnjeg mira.

Film "Iskupljenje", u kojem igraju bh. glumci Tatjana Šojić i Benjamin Bajramović je na ovogodišnjem, jubilarnom Sarajevo Film Festivalu, osvojio nagradu za najbolji studentski film, a Mirna ističe kako joj je ova nagrada dala hrabrost da se nastavi baviti režijom, te da i dalje ostane dosljedna sebi, što joj je ujedno i najbitnije.

Dodaje kako joj je ova nagrada dala i kredibilitet kao mlade autorice, što smatra jako bitnim za nju, njen identitet i dalji rad u svijetu filma u Bosni i Hercegovini.

U toku studiranja, na drugoj godini, Mirna je snimila svoj prvi dokumentarni film posvećen baletnoj umjetnosti, pod nazivom "Vita Mulier", a koji je prikazan i na 19. Sarajevo Film Festivalu, u programu BH. Film.

Ovim dokumentarcem rediteljica nastoji potaknuti ljude da promišljaju o stanju u kojem se nalazi bh. kultura, poručivši kako jedna od najljepših umjetnosti, balet, odumire u našem gradu.

"Vita Mulier je i dalje aktuelan dokumentarni film, i volim što film nema rok trajanja. Uvijek mu se rado vraćam i šaljem ga i dalje na razne festivale. Reakcije publike su bile za mene neočekivane, jer je u početku to bila više neka vrste vježbe za mene s obzirom da nikada prije nisam radila na dokumentarnom filmu. Na kraju je to ispao kratki dokumentarni film koji je dosta ljudi pogledalo i ono što je najbitnije je to da su gledaoci shvatili da to nije film samo o baletu nego i generalno o kulturi koja je u našoj zemlji u jednoj rupi bez dna. Balet je jedna od najljepših umjetnosti koja postoji, ali nažalost kod nas ona propada. S jedne strane drago mi je što sam se bavila sa tom divnom umjetnošću, a sa druge strane žao mi je što sam baš nju iskoristila da bih pokazala užasnu sliku kulture u BiH", pojašnjava rediteljica za Klix.ba.

Rediteljica ističe kako voli dokumentarni žanr i jedva čeka priliku da ponovo radi na dokumentarnom filmu, iako i igrani film "ima svoju čar", te je uživala u procesu stvaranja filma "Iskupljenje", od kreiranja likova, pa sve do montaže.

Planovi za budućnost, kaže, uključuju što više rada na filmu, ali i potrebu da se okuša u teatru.

"Mislim da želim da isprobam sve što svijet jednog reditelja/rediteljice može da mi pruži. Za mene je privilegija napraviti film i pokazati ljudima nešto što vi osjećate, što vas čini tužnim, sretnim, ili jednostavno neko iskustvo koje mislite da bi bilo dobro podijeliti sa gledaocima", kaže Mirna.

Ona dodaje kako smatra da je bh. kinematografija uvijek, pa tako i danas, bila dobra i imala dobre reditelje i rediteljice.

"Mislim da ne nedostaje reditelja, ali mislim da nedostaje hrabrosti i podsticaja za mlade autore. Vjerujem da dolazi neki novi period u bh. kinematografiji i da imamo talentovane mlade reditelje i rediteljice koji će to dokazati", navodi Dizdarević.

Kada govorimo o uzorima u svijetu filma i režije, kaže kako su je najviše inspirisali njeni profesori tokom tri godine akademije, i bez njih, ističe, ne bi bila gdje je sada.

"Zahvalna sam što su mi svi oni na svoj način dočarali svijet film, ali me nikada nisu tjerali da razmišljam isto kao oni. Mislim da sam uz njihovu pomoć izgradila svoj stav i stil, ali naravno tu su i režiseri koje pratim i volim koji su također moja svakodnevna inspiracija", pojašnjava, te dodaje da su trenutno dva reditelja čiju estetiku voli i filmove gleda opet i iznova - Wong Kar-wai i Asghar Farhadi.