BiH
351

Željeznice FBiH: Nećemo više dozvoliti ucjene željeznica Hrvatske i RS

Klix.ba
Nakon što smo jučer objavili da Željeznice FBiH ukidaju liniju Sarajevo - Zagreb - Sarajevo, iz ovog javnog preduzeća objasnili su razloge zbog kojih je došlo do ovog nepopularnog poteza.

Kako navode u saopćenju, novim redom vožnje za 2016/2017. godinu imali su u planu uvesti BH voz - Talgo garniture u međunarodni i međuentitetski željeznički putnički saobraćaj na sljedećim relacijama: Sarajevo - Zagreb, Sarajevo – Ploče, Sarajevo – Vinkovci čime bi se ujedno ostvarila veza sa Beogradom te liniju Sarajevo - Banja Luka.

"Upravo iz tog razloga, od maja 2016. godine vođeni su intenzivni pregovori sa Hrvatskim željezničkim putničkim prijevozom (HŽPP) i Željeznicama Republike Srpske (ŽRS) u vezi novog reda vožnje za 2016/2017. sa predloženim navedenim relacijama. JPŽFBiH su dale prijedlog da svojim lokomotivama koje ispunjavaju sve potrebne uslove za prometovanje prugama HŽ i RS, voze do krajnjeg odredišta kako bi se skratilo vrijeme putovanja. Nažalost, pregovori nisu dali željeni rezultat jer su HŽPP i ŽRS odbile da učestvuju u dijelu troškova kroz obračun određenog iznosa vagonskog kilometra za Talgo vagone na prugama RH i prugama ŽRS na način kako je to regulisano međunarodnim sporazumom za razmjenu putničkih vozova u međunarodnom putničkom saobraćaju", istaknuto je iz Željeznica FBiH.

Sporazumom je regulisano da željeznička uprava čiji se mobilni kapaciteti koriste na određenim putničkim linijama od strane druge željezničke uprave plaća naknada po voznom kilometru, a ostvareni prihod na teritoriji željezničke uprave zadržava ta željeznička uprava.

"Dosadašnji sporazumi sa navedenim kompanijama bili su isključivo na štetu Željeznica Federacije BiH. Iz tih razloga ŽFBiH uradile su reviziju svih sporazuma i više neće dozvoliti ucjenjivački odnos od strane drugih kompanija"“, izjavio je Enis Džafić generalni direktor Željeznica FBiH.

Nakon uvođenja “Talga” Željeznice FBiH povećale su broj putnika u oktobru u odnosu na septembar ove godine za 10%. Povećanje je uslijedilo nakon uvođenja Talgo voza u redovno saobraćanje krajem septembra na relaciji Sarajevo - Doboj.

"Željeznice Federacije su spremne nastaviti pregovore kako bi se postigli dogovori oko ponovnog uspostavljanja ukinutih linija. Naš cilj je da savremenim putničkim vozom povezujemo cijelu Bosnu i Hercegovinu brzo, sigurno i efikasno. Naš krajnji cilj je da provedbom ovog projekta deblokiramo željeznički putnički saobraćaj, i tako kreiramo uvjete za uspostavu putničkog saobraćaja između najudaljenijih centara naše zemlje, ali i za povezivanje Bosne i Hercegovine sa regijom, i Evropom", kazao je Džafić.

O svakoj narednoj izmjeni u saobraćanju naših vozova, javnost će biti blagovremeno obaviještena, navedeno je u saopćenju.