{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


SDA i SDP imaju najveći rejting, SNSD i SBB najviše potrošili na oglašavanje

4.10.2012. u 16:38
123
84
SDA i SDP imaju najveći rejting, SNSD i SBB najviše potrošili na oglašavanje
123
SDA i SDP imaju najveći rejting, SNSD i SBB najviše potrošili na oglašavanje
Foto: Arhiv/Klix.ba
Agencija Ipsos je od periodu od 12. do 30. septembra provela ispitivanje javnog mnijenja u Bosni i Hercegovini.
Istraživanje je provedeno metodom ličnog intervjua u domaćinstvu ispitanika. Za stranačke preferencije korištena je metoda tajnog izjašnjavanja. Istraživanje je sprovedeno na reprezentativnom uzorku građana BIH sa 18 i više godina veličine 1969 ispitanika.

Visok postotak neopredjeljenih glasača

Prema posljednjem istraživanju BHBarometar koje je agencija Ipsos provela u Bosni i Hercegovini u drugoj polovini septembra 2012. godine, nešto više od polovine ispitanika će sigurno izaći na predstojeće lokalne izbore (55,8%). Nešto manji odaziv na izbore može se očekivati u dobnoj skupini od 18 do 24 godine (45%) nego u ostalim dobnim skupinama.

U istraživanju rađenom u drugoj polovici predizborne kampanje za naredne lokalne izbore primjetan je jako visok postotak neopredjeljenih glasača (20,3%), značajno veći nego u istim istraživanjima koje je Ipsos radio u zadnjih godinu dana.

Prema analizi rejtinga političkih stranaka koja je rađena na sigurnim glasačima, najveći rejting na razini Bosne i Hercegovine imaju SDA (14,5%), SDP (13,7%), SNSD (9,1%), SDS (7,2%), SBB BiH (5,9%) i HDZ BIH (4,8%).

Federacija BIH

Bhbarometar se provodi u nekoliko valova godišnje te je u ovom valu istraživanja po prvi put nakon Općih izbora 2010 godine rejting SDP-a u Federaciji BIH pao ispod 30%, odnosno na 21%. Još je u julu ove godine SDP imao podršku 30% građana Federacije BIH. U odnosu na istraživanja rađena početkom i krajem 2011 godine, rejting SBB BIH se povećao sa 5% na 9%.

Stranke čiji se rejting duži vremenski period ne mijenja značajno, u posljednjem istraživanju imaju sljedeću podršku birača: HDZ BIH 7%, Stranka za BIH 5%, A-SDA 4%. HDZ 1990, Narodna stranka radom za boljitak, Stranka penzionera imaju po 2% podrške, dok su sa po 1% podrške Naša stranka, SDU, BPS i DNZ. U Federaciji BIH je nešto manji udio neopredjeljenih glasača (17%) u odnosu na prosjek na razini Bosne i Hercegovine.

Republika Srpska

U Republici Srpskoj je veći broj neopredjeljenih glasača nego na razini Bosne i Hercegovine, njih 26%. SNSD ima podršku 25% glasača, SDS 21%, DNS 7%, PDP 6% te Socijalistička partija 4%. Po 2% podrške imaju Srpska radikalna stranka RS-a i Demokratska partija – Dragan Čavić.

SNSD je u novembru 2011 godine i martu 2012 godine imao rejting 44% odnosno 43% da bi prvi put nakon Općih izbora 2010. u julu rejting ove stranke pao na 36%, te u ovom istraživanju iz septembra na 25%.

Potrošnja na oglašavanje

Putem kontinuiranog istraživanja MEDIApuls, kojim se prati čitanost štampe, slušanost radija i posjećenost web portala, te potrošnja na oglašavanje u štampanim medijima, u septembru 2012 godine (1.09.-30.09.), ukupno su političke stranke potrošile 93.838,45 KM, od čega najveći udio u oglašavanju imaju SNSD (44,9%), SBB BIH (19,1%), SDP (17,9%) te NS Radom za boljitak (6,05%).

Analiza pokazuje da se relativno mali broj stranaka, njih 12, odlučio reklamirati klasičnim, plaćenim oglasima u štampanim medijima.

Izračun vrijednosti potrošnje na oglašavanje se vrši na temelju "rate card" metode (bruto vrijednost, bez uračunatih popusta).

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: