{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Saznajte zašto je smijenjen Bakir Hadžiomerović

1.6.2012. u 16:23
228
Saznajte zašto je smijenjen Bakir Hadžiomerović
228
Saznajte zašto je smijenjen Bakir Hadžiomerović
Hadžiomerović: Sramotna diskreditacija
U Obrazloženju Odluke o razrješenju Bakira Hadžiomerovića dužnosti pozicije odgovornog urednika TV programa i multimedije u RTV Federacije BiH navedeno je devet razloga za njegovu smjenu.
Pročitajte zašto je Hadžiomerović smijenjen u devet opsežnih objašnjenja.

1) Hadžiomerović više mjeseci zaredom nije uopće održavao redovite sastanke Programskog kolegija, čime je planiranu produkciju, harmonizaciju uređivačke politike te odvijanje programa doveo u pitanje. Ovaj propust tim je veći kada se zna da su redoviti sastanci Programskog kolegija FTV-a sedmična praksa otkad televizija postoji.

2) Hadžiomerović nije vodio računa o terminima vremenskog trajanja pojedinih emisija iz produkcije FTV-a, što je uzrokovalo neplanirane promjene u programskoj shemi FTV-a, te usljed čega je dalje dolazilo do slučajeva mogućeg kršenja pravila Regulatorne agencije za komunikacije BiH o dopuštenom komercijalnom vremenu u TV programu. Ovi i ovakvi propusti izravna su posljedica nesazivanja programskih kolegija i neodgovornog pristupa produkciji televizijskih sadržaja.

3) Hadžiomerović je kontinuirano zaobilazio poslovne procedure prilikom internog dogovaranja i usaglašavanja te provođenja konačnih poslovnih i programskih odluka rukovodilaca u RTV Federacije BiH, a posebice kada su u pitanju upozorenja izvršnog direktora za Programe RTV Federacije BiH Zvonimira Jukića u pogledu poštivanja osnovnih novinarskih načela, te etičkog i novinarskog kodeksa.

4) Hadžiomerović je u pisanoj komunikaciji s nadređenim rukovodiocima i posebice generalnim direktorom Džemalom Šabićem, koju je odašiljao na više adresa, koristio neprimjeren, ironičan, zajedljiv i uvredljiv rječnik, što je pokušaj destrukcije poslovne hijerarhije i rukovodnog odlučivanja u RTVFBiH.

5) Nakon upita Hadžiomeroviću zbog čega mjesecima nije održavao sastanke Programskog kolegija, on je izvanredno i u kratkom roku sazvao nekoliko sastanaka Programskog kolegija na kojima je obmanjivao prisutne članove ignorišući utvrđeni dnevni red, a raspravljajući o drugim temama u cilju rušenja autoriteta Poslovodnog odbora i generalnog direktora, te pokušavajući osporiti donesene odluke, iako Programski kolegij nema ingerencija o takvim pitanjima raspravljati. Programski kolegij je također zloupotrijebio i kada je, koristeći autoritet urednika TV programa i multimedije, pozivao članove Kolegija da potpišu peticiju kojom se osporavaju legalne odluke generalnog direktora, pritom obmanjujući prisutne članove da je spomenutu peticiju organizirao Sindikat uposlenika. Od samog organiziranja i teksta peticije Sindikat se u zaključcima naknadno ogradio.

6) Hadžiomerović je razriješen jer je provjeravao razloge bolovanja Avde Avdića, zahtijevajući da mu Avdić dostavi stručno liječničko mišljenje i liječničke nalaze na uvid kako bi on procijenio postoje li razlozi za Avdićevo bolovanje. Tim činom prekršio je osnovna ljudska prava Avde Avdića kada se zna da je kontakt rukovodilaca s osobama na bolovanju izričito zabranjen te da razloge bolovanja, prema procedurama, jedino i isključivo, u strogo propisanoj proceduri, mogu provjeravati samo stručna tijela.

7) Hadžiomerović je razriješen i zbog utvrđenih postupaka izrugivanja, ismijavanja, zloupotreba i omalovažavanja pisanih poslovnih procedura i službenog protokola, čime je ugroženo redovito poslovanje RTVFBiH.

8) Hadžiomerović je, iako to ne dopuštaju interni akti RTV Federacije BiH, neovlašteno istupao u medijima, te je u svojim izjavama neutemeljeno osporavao odluke generalnog direktora i Poslovodnog odbora, čime je doveo u pitanje poslovni ugled RTV Federacije BiH u javnosti.

9) Hadžiomerović je prekršio niz uređivačkih načela, što se vidi iz programske analize televizijskog programa, koju je sačinio izvršni direktor za Programe RTV Federacije BiH Zvonimir Jukić, a koja je obuhvatila šestomjesečne rezultate Hadžiomerovićevog rada na poziciji urednika TV programa i multimedije. U analizi su utvrđeni uređivački propusti kroz permanentne neracionalne promjene planova produkcije, te kroz kontinuirano kršenje etičkog i novinarskog kodeksa u informativnim programskim sadržajima, a posebice u središnjoj informativnoj emisiji Dnevnik 2 u 19:30 sati. Tako u dijelu pomenute Programske analize, koja se bavi Dnevnikom, između ostalog, stoji: "Dnevnik u 19 i 30 najčešće nije obavljao svoju primarnu fukciju glavne dnevne informativne emisije, a nerijetko se bavio magazinskom obradom davno prošlih događaja prerastujući tako u magazinsku formu, što se protivi kodeksu i uobičajenim načelima produkcije televizijskog informativnoga programa u pogledu središnje informativne emisije. Iako to novinarski kodeks izričito nalaže, u Dnevniku 2 je permanentno ispreplitana forma vijesti i komentara, a komentari nisu, premda to kodeks nalaže, odvajani od informacija (Član 21. Etičkog kodeksa RTV FBiH – Komentar će uvijek biti jasno razlučiv od vijesti). Retorika i kvalifikacije izricane u najavama priloga također su izlazile iz uobičajene forme televizijskih informativnih formata, a posebice kada je u pitanju Dnevnik u 19:30, te se jasno prepoznavao nedostatak odgovornosti u ovom slučaju. O ovakvim problemima u uređivanju središnje informativne emisije često su govorili i ugledni poznavatelji medija, sveučilišni profesori, ali i kolege novinari, kao i sami gledatelji. Ujedno su se pojavile sumnje u prešućivanje informacija. Uz propuštanje objavljivanja informacija, od kojih neke spadaju u red ekskluzivnih, te stalni, neprimjereni i sukladno kodeksu, neoznačeni komentari, korištenje neprimjerenog jezika i neprimjerenih kvalifikacija, zloupotreba određenih tragičnih događaja u difamiranju nekih javnih dužnosnika, a s kojima ti događaji nemaju nikakve veze, te navođenje prezentera da gestama pokažu naklonost ili nenaklonost prema određenim stranama ozbiljno su doveli u pitanje vjerodostojnost središnje informativne emisije FTV-a“.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: