{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Sarajevska I transverzala: Novac (ne) postoji, a početak radova se ne nazire

7.12.2015. u 13:32
57
66
Sarajevska I transverzala: Novac (ne) postoji, a početak radova se ne nazire
57
 
Malo je budućih saobraćajnica u Kantonu Sarajevo koje bi svojom izgradnjom imale veći utjecaj na bolji protok saobraćaja od I (Prve) transverzale.
Sarajevska I transverzala ima ulogu povezivanja Sjeverne longitudinale (kod Željezničke stanice) sa budućim Gradskim autoputem (u Velešićima) i naposljetku sa Vogošćom uz povezivanje sa autoputem A1.

Izgradnja I transverzale planirana je Urbanističkim planom Grada Sarajeva još 1985. godine i rangirana je kao primarna gradska saobraćajnica i od poprečnih saobraćajnica ili transverzala ima najveći značaj u mreži cestovne infrastrukture na širem području grada.

U našem pokušaju da rasvijetlimo trenutni stadij u procesu realizacije pripremnih radnji izgradnje, kontaktirali smo Direkciju za puteve Kantona Sarajevo i Ceste Federacije Bosne i Hercegovine, odnosno realizatore projekta.

Evidentno je da postoje određene neusklađenosti među procjenama i informacijama koje dvije direkcije posjeduju.

Iznalaženje novca



"Izgradnjom I transverzale, postojeća magistralna cesta (ulica Alipašina) će biti prekategorisana u regionalnu cestu, a I transverzala će tada dobiti status magistralne ceste. S obzirom na to da će I transverzala imati kategoriju magistralnog puta, Vlada Federacije BiH je u svoj Plan za izgradnju i rehabilitaciju magistralnih cesta za koji postoje kreditna sredstva od 340.000.000 KM uvrstila i izgradnju I transverzale", rečeno je iz Direkcije.

S druge strane, iz Cesta Federacije BiH tvrde kako je proces osiguravanja enormnih sredstava još uvijek u toku.



"Prema sadašnjem modelu osiguravanja prihoda, Ceste FBiH se ne mogu kreditno zaduživati. Tačno je da su u toku pregovori s međunarodnim finansijskim institucijama u vezi s osiguravanjem kreditnih sredstava za modernizaciju mreže magistralnih cesta na prostoru Federacije, ali potpisanih sporazuma još uvijek nema", rečeno je iz Cesta za Klix.ba.

Oni tvrde da je sa tehničkog aspekta projekat I transverzale izrazito fizibilan, ali s obzirom na to da se radi o veoma skupoj investiciji, smatraju da se isti ne može finansirati bez povoljnih kreditnih aranžmana.

"Trenutno se vode aktivnosti na iznalaženju modela za povećanje prihoda JP Ceste FBiH, što je jedan od uslova međunarodnih finansijskih institucija. Ukoliko se u tome uspije i kreditni sporazumi povoljno riješe, Ceste će sigurno, sukladno vlastitim mogućnostima, učestvovati u izgradnji onih dionica I transverzale koje pripadaju magistralnoj mreži puteva", kažu iz Cesta FBiH.

Kada je riječ o učešću Kantona Sarajeva, Iz Direkcije smatraju da je Kanton sposoban da se dodatno zaduži kako bi se omogućila realizacija I transverzale.

Trasa i njena vrijednost



Početak prve dionice I transverzale je s raskrsnice ulica S. S. Kranjčevića i Sjeverne longitudinale do veze s magistralnom cestom M-18 u Hotonju. Na ovom potezu je pet poddionica ukupne dužine blizu 5 km. Na tih pet poddionica postoji više zahtjevnih objekata, a najzahtjevniji je tunel Kobilja Glava dužine 0,7 km. Procijenjena vrijednost građevinskih radova za svih pet poddionica iznosi blizu 150 miliona KM, od čega je sam tunel procijenjen na 60 miliona KM, ne računajući troškove eksproprijacije.

Željeznička stanica - Kobilja Glava
Željeznička stanica - Kobilja Glava


I transverzala se potom nastavlja od Hotonja, odnosno veze s magistralnom cestom M-18 do Jošanice, odnosno raskrsnice za Tuzlu i vezu na autocestu A1, ukupne dužine također 5 km. Procijenjena vrijednost ove dionice, prema idejnom projektu, iznosi više od 60 miliona KM, ne računajući eksproprijaciju.

Također, od ulice Kranjčevićeva do tunela Ciglane bit će izgrađene i silazno-uzlazne rampe za Gradski autoput i nadvožnjak kod hotela Grand (saobraćajne trake: 2x3,25 m, razdjelni pojas: 10 m, bankine 2x1,0 m i pješačke staze 2x2,40 m)

Iz ovoga slijedi da je za I transverzalu potrebno blizu 210 miliona KM (podaci Cesta), što je pomalo zbunjujuće obirom da iz Direkcije za puteve KS tvrde kako je vrijednost izgradnje kreće blizu 175 miliona KM.

Eksproprijacija



Uslov za početak implementiranja svih projekata je da su imovinskopravni poslovi u potpunosti riješeni.

Iz Cesta tvrde da su za potrebe eksproprijacije također potrebna znatna sredstva koja, prema nepotpunim eksproprijacionim elaboratima, za sada dostižu vrijednost od 40 miliona KM za prvu dionicu i 30 miliona KM za drugu dionicu (ukupno 70 miliona). Također, eksproprijacija se mora riješiti vlastitim sredstvima, tačnije bez učešća kredita.

Kobilja Glava - Vogošća
Kobilja Glava - Vogošća


"Poznata nam je činjenica da je rješavanje imovinskopravnih poslova već ranije započeto", rekli su iz Cesta dodavši da je za istu nadležan Zavod za izgradnju KS.

"Što se tiče rješavanja imovinskopravnih odnosa, Zavod za izgradnju treba nastaviti aktivnosti na rješavanju i ovih pitanja koja će biti finansirana iz stambenog i poslovnog fonda Zavoda za izgradnju", pojašnjeno je iz Direkcije za ceste koje s druge strane barataju cifrom od ukupno 60 miliona KM što je za 10 miliona manje od procjene Cesta FBiH.

Početak gradnje



Što se tiče početka radova, Direkcija za puteve Kantona Sarajevo, kako kažu, vrlo brzo očekuje odgovor od JP Ceste Federacije BiH o realizaciji navedenih dionica na I transverzali.

Da postoji određena vrsta raskoraka između dva državna preduzeća govori i precizniji odgovor kolega iz Cesta Federacije BiH. Naime, oni kažu kako je za realizaciju ovako zahtjevnog projekta potrebno još neko vrijeme, tj. da je potrebno detaljno definirati finansijsku konstrukciju, kao i dinamiku parcijalnog izvođenja radova.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: