Daroviti učenici se ističu stvaralačkim mišljenjem i apstraktnim rasuđivanjem, posjeduju širok dijapazon interesa i kvalitet rada. Oni se od ostalih izdvajaju intelektualnim sposobnostima, a naročito "općom inteligencijom, željom za znanjem, istrajnošću, težnjom za isticanjem, zdravim razumom, kao i kritičkim uočavanjem" (Terman).
Rad u školama je prilagođen "prosječnom učeniku". Prema tom imaginarnom učeniku su pisani i udžbenici, metode i oblici rada.
U razredu pretežno susrećemo darovite učenike sa izraženim intelektualnim sposobnostima, koji postižu visok nivo uspjeha u školi. Najpopularniji su u razredu, komunikativni i socijalno adaptivni. Vokabular im je bogat, a izražavanje tečno i precizno. Takvog učenika sve zanima i želi biti angažiran u gotovo svim školskim aktivnostima.
Daroviti učenici posjeduju neke zajedničke karakteristike. Prepoznavanje tih značajki i njihovo otkrivanje u učionici su važan korak u učinkovitom radu s darovitim učenicima.
Neke od osobina ponašanja darovite djece su navedene u donjoj tabeli. Ukoliko učenik posjeduje navedene osobine, postoji velika vjerojatnoća da je darovit.