BiH
14

Banjalučki taksisti u štrajku: Ne dozvoljavamo da nas reketare

Klix.ba
Banjalučki taksisti, njih 230, danas su stupili u štrajk zato što su nedavno izgubili mjesta na Autobuskoj stanici u Banjoj Luci. Ta mjesta su pripala preduzeću Patrol taksi.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

"Plaćali smo zakup koji je nekada iznosio 180 KM, pa 306 KM mjesečno za jedno parking mjesto. Na konkursu Neobasa, koji upravlja Autobuskom stanicom, četvorica mojih kolega i ja smo imali sve potrebne papire, uključujući poresko uvjerenje, i izlicitirali smo višu cijenu od Patrol taksija. Ipak, oni su napravili bodovnu listu prema kojoj je Patrol favorizovan. Nemam ništa protiv Patrol taksija, ali naša vozila su isto tako dobra i jeftiniji smo. Mi smo ostali bez posla i moramo raditi 'na divlje', stajati na livadama oko stanice, vući ljude za rukav i pitati treba li im prevoz. Patrol je dobio taj prostor za 170 KM po jednom mjestu i sada žele da nam ga izdaju u pod zakup za 450 KM mjesečno plus PDV. To je reket", rekao je taksista Adnan Husić.

Predsjednik Euro taksija Darko Vučić kazao je da taksisti žele hitan sastanak sa Gradskom upravom kako bi riješili probleme. On se također osvrnuo i na omjer broja vozila samostalnih prevoznika i taksi preduzeća.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

"Taj omjer mora biti 10:1, što znači da se na svako deseto izdato odobrenje taksi prevozniku izdaje jedno odobrenje preduzeću. Ako nas ima 265 u Banjoj Luci, Patrol taksi bi trebao imati 27 vozila, a ne 34, sa tendencijom rasta. U gradu je fiksan broj vozila i odobrenje novom prevozniku se može izdati tek kada neko ode u penziju", naglašava Vučić.

Direktor Autobuske stanice Nemanja Buha kaže da je prethodni ugovor koji je bio potpisan sa taksistima koji danas štrajkuju raskinut zbog niza pritužbi na njihov rad. Također, on napominje da je Patrol taksi odabran na konkursu jer je ponudio najbolje uslove.

"Svi putnici koji dođu iz drugih gradova misle da su to zaposlenici Autobuske stanice i nama idu pritužbe. U posljednje vrijeme su učestale žalbe na neljubaznost, visoko naplaćene cijene usluga, miris alkohola unutar vozila... Zbog toga smo raskinuli prethodni ugovor i raspisali javni poziv sa jasno istaknutim uslovima za koje smo dobili instrukcije od nadležnih službi iz Gradske uprave. Te iste uslove oni postavljaju kada produžavaju licencu, mi nismo tražili ništa više. Prevoznik koji je izabran bio je najpovoljniji i imao je najmlađi vozni park, licitirao je sa najboljom cijenom za sva taksi mjesta. Komisija nije imala težak posao po tom pitanju. Shvatam da je u pitanju njihov posao i da se svi bore, ali u ovom slučaju su ispoštovane sve procedure", istakao je Buha.