Automatizirana nauka

Izumljen prvi robot-naučnik

Sarajevo-x.com
Brzom razvoju nauke i tehnološkom savladavanju osnovnih zakona prirode svjedoči i skorašnje otkriće grupe naučnika njujorškog Univerziteta Cornell. Oni su, naime, stvorili 'mašinu za pronalaske' koja samostalno može provjeravati zakonitosti i principe, te ubrzati otkrivanje novih naučnih istina.

Robotizirana mašina, koja radi bez uplitanja čovjeka, za početak je uspjela za svega nekoliko sati doći do osnovnih zakona kretanja, što je bio zadatak koji je Isaca Newtona okupirao godinama nakon inspiracije dobijene posmatranjem pada jabuke sa drveta.

Ovaj prvi robot koji eksperimente vrši samostalno nazvan je Adam. Njegov početni angažman odnosio se na istraživanje genetike pekarskog tijesta. Kada su naučnici sami uradili isti eksperiment, došli su do potpuno istih zaključaka

Robot Adam koristi kompjuterski program koji može brzo pretraživati po enormno velikim količinama podataka i tražiti skrivene obrasce.

Mašina je testirana i za davanje informacija na osnovu nekih osnovnih laboratorijskih pokusa, kao što su klatno ili minijaturni automobili, koji su se kretali gore-dolje po trakama pokretanim zrakom. Nakon prolaska kroz podatke, mašina je izbacila nekoliko definicija zakona kretanja i konzervacije momentuma.

Nakon potvrde da mašina radi, naučni tim ju je pripremio za rad na kompleksnom problemu metabolizma bioloških ćelija. Kompjuter je proizveo jednačine koje naučnici sada pokušavaju odgonetnuti.

Naučnici vjeruju da ova mašina sada može otkriti nove zakonitosti prirode, jer u mnogim naučnim oblastima još uvijek nema napretka, a upravo bi mašina za pronalaske mogla biti sredstvo za njegovo ostvarenje.

Na njujorškom Cornellu ovaj robot se trenutno usmjerava na probleme vezane uz biologiju, ali je u planu da se istražuju i pitanja vezana za kosmologiju i socijalno ponašanje.

Ovaj pronalazak smatra se prekretnicom u načinu na koji se prakticira naučni rad. 'Eureka momenti', za koje se vjeruje da su započeli sa Arhimedom, najvećim fizičarom Starog vijeka, prije više od 2.000 godina, uskoro bi se mogli odvijati mimo umova današnjih genija, i to djelovanjem sofisticirane elektronike.

Naime, čovječanstvo je doseglo kritičnu tačku razvoja u kojoj egzistira masa podataka sa kojima se mora raditi svaki dan, kako bi se spoznala pravila koja pokazuju kakvi su odnosi među stvarima danas.