Višestruka primjena

Amfibijska kornjača s Yalea može hodati i plivati

D. B.
Istraživači s Univerziteta Yale u SAD-u razvili su novog amfibijskog robota u obliku kornjače koji može transformisati noge u peraja.

Amfibijska robotska kornjača pod nazivom ART inspirisana je kopnenim i vodenim kornjačama, a to je grupa čiji su fosilni ostaci stari više od 110 miliona godina.

"Kopnene i vodene kornjače imaju sična tijela, četiri ekstremiteta i oklop, ali i različite oblike udova i načine kretanja prilagođenje njihovom okruženju. Morske kornjače posjeduju izdužena peraja za plivanje, dok kopnene imaju zaobljene noge koje mogu podnijeti teret tokom kretanja", izjavila je naučnica Rebecca Kramer - Bottiglio.

Međutim, robot razvijen na Yaleu može mijenjati oblik udova dok prelazi iz jednog u drugo okruženje. Ovaj robot koristi materijal različite krutosti, kao i vještačke mišiće. ART se kreće kopnom s lakoćom, a potom noge transformiše u peraje kada se nađe u blizini vode. Na taj način se omogućava plivanje "vodenim hodom" baziranim na podizanju i povlačenju.

"Gotovo da možete zamisliti prilagodljivu morfogenezu kao oblik evolucije kada je to potrebno", kazao je Karl Ziemelis, urednik časopisa Nature.

"Naši rezultati pokazuju da adaptivna morfogeneza može poboljšati efikasnost robota koji se kreću kroz više okruženja", dodala je Kramer - Bottiglio.

Postoji mnogo potencijalnih primjena amfibijskog robota inspirisanog kornjačama, a među njima su podrška roniocima, praćenje obalnih ekosistema i drugo. Robot će pomagati istraživačima u proučavanju mehanike mobilnosti u različitim tranzicijskim zonama okoliša, kao i u izazovnoj zoni surfanja gdje valovi, struje i zamućenost predstavljaju jedinstvene izazove za robotske sisteme.

Vezani članci