Djeca i studenti koji pišu rukom bolje uče od onih koji tipkaju, otkrila je nova studija. Nešto se očito izgubi u mislećem procesu pri prelasku sa pera i knjige na računar i tastaturu.
To je zato što čitanje i pisanje uključuje određeni broj naših osjetila, ističu naučnici koji su proveli studiju. Prilikom pisanja rukom, pokreti ostavljaju trag u senzomotornom dijelu mozga. Ovaj proces nam pomaže u prepoznavanju slova.
Tipkanje na tastaturi proizvodi različite reakcije u mozgu, te nema istu snagu u poticanju učenja. U testovima provedenim među dvije grupe volontera zatraženo je da nauče nepoznatu abecedu. Prvi su učili pisati rukom, a drugi koristeći tastaturu.
Potom je na sedmičnim intervalima provjeravano njihovo pamćenje o abecedi. Oni koji su učili pismo kroz čitanje i pisanje imali su bolje rezultate. Istraživanje je objavljeno u časopisu "Haptics".
Možda vas zanima
Nevjerovatno otkriće