Zove se LHPP

U Švicarskoj otkriven protein koji može usporiti razvoj raka jetre

Klix.ba
Foto: Pixabay
Univerzitet u Baselu u Švicarskoj je objavio kako je otkriven protein koji može usporiti razvoj raka jetre te osim toga omogućava i raniju dijagnozu, kao i veće izglede za preživljavanje.

Od ove vrste raka najčešće obolijevaju stariji muškarci koji već boluju od ciroze jetre, a najveći problem predstavlja to što se ova bolest otkrije tek u poodmakloj fazi i na taj način skraćuje mogućnost preživljavanja.

"Protein se naziva LHPP i sprečava nekontrolisano širenje ćelija raka u jetri, a njegov nedostatak skraćuje životni vijek pacijenata za dvije godine", navodi se u saopćenju univerziteta.

Dodali su da bi se genetskim putem trebala obnavljati proizvodnja tog proteina kod onih pacijenata koji ga nemaju.

Ovo otkriće je objavljeno u časopisu Nature za koji je glavni autor istraživanja Savanth Hindupur rekao kako je zapanjujuće to da je LHPP bio potpuno odsutan u tumorskom tkivu, a da se nalazio u zdravom. Tako je proučavano 4.000 proteina u zdravom tkivu i u tumorima jetre kod miševa.

"Uočeno je da je na isti način kao i u primjeru miša prisutan pad nivoa LHPP-a kod tumora pacijenata koji boluju od raka jetr", rekao je Savanth Hindupur.

Istraživači su naveli i to da se povećava broj ljudi koji imaju rak jetre koji se još naziva i hepatocelularni karcinom i da je u proteklih 20 godina broj takvih slučajeva gotovo udvostručen u Švicarskoj. Dodali su da rade na usavršavanju proteina LHPP kako bi u budućnosti bio koristan u usporavanju razvoja i drugih karcinoma.