Vraća se na tron

Saturn ima 145 prirodnih satelita, ipak je ispred Jupitera

D. B.
Jupiter je u februaru bio u centru pažnje jer je novo istraživanje otkrilo da ova planeta ima mnogo više mjeseca/prirodnih satelita nego što se ranije mislilo pa je preuzeo titulu lidera u Sunčevom sistemu, no Saturn se "vratio".

Grupa astronoma je saopćila da su otkrivena još 62 mjeseca koji orbitiraju oko Saturna, što znači da je ukupan broj njegovih prirodnih satelita povećan na 145. Kada novi broj potvrdi Minor Planet Center, Saturn će i zvanično postati prva poznata planeta u svemiru koja ima više od 100 mjeseca.

Edward Ashton, koji je započeo istraživanje na Univerzitetu Britanske Kolumbije, koristio je tehniku detekcije koja podrazumijeva slaganje fotografija kako bi se zabilježilo više detalja u jednom kadru. Ovaj proces pomaže u otkrivanju slabije vidljivih i manjih kosmičkih objekata, a astronomi su dosad koristili metodu u potrazi za mjesecima oko Neptuna i Urana, ali ne i u slučaju Saturna.

Minor Planet Center, koji katalogizira oznake mjeseca, u proteklih nekoliko dana je objavio detalje o "nova" 42 Saturnova mjeseca. Trenutno se radi na obradi i potvrdi ostalih prirodnih satelita.

Ukoliko svi "kandidati" iz istraživanja dobiju svoje oznake, to će značiti da Saturn daleko nadmašuje ostale planete u Sunčevom sistemu jer ih zapravo ima 145.

Jupiter, koji ih ima 95, "dobio" je tri nova od februara.

Astronomi koriste teleskop Canada-France-Hawaii Telescope, koji se nalazi na Havajima, a neki od otkrivenih mjeseca su široki 2,4 kilometra. Istraživanje je počelo 2019. godine kada su Ashton i njegov saradnjik Matthew Beaudoin bili studenti. Objekti su praćeni još dvije godine kako bi bili sigurni da se ne radi o asteroidima koji prolaze blizu planete. Oni i njihov tim su iskoristili i prethodna otkrića koja nisu bila dovoljno dugo praćena, kako bi ustanovili orbite mjeseca.

Istraživači tvrde da je većina "novih" mjeseca nastala sudaranjem i raspadanjem većih mjeseca. Novi se smatraju "nepravilnim", što znači da imaju velike, ovalne orbite s vrhovima. Ovi mjeseci imaju tendeciju grupisanja na temelju svojih nagnutih orbita.