{{error}}

Unesite e-mail:

S
10.6.2011. u 09:18
Nikotin obuzdava apetit, ali mnogo šteti zdravlju
Američki naučnici su otkrili zašto mnogi pušači dobiju na težini kad prestanu s pušenjem, čime su utrli put ka lijekovima koji će riješiti taj problem. Pilule, naime, mogu pomoći pušačima koji zamjenu za cigarete nalaze u hrani.
Istražiteljica i profesorica Marina Picciotto je istakla kako mnogi ljudi ne žele prestati pušiti iz straha da će dobiti na težini.

"Želimo pomoći ljudima da održavaju težinu nakon što bace cigarete, a možda i pomoći nepušačima koji se bore s pretilošću", kazala je ona.

Eksperimentima na miševima naučnici su ustanovili kako jedan protein u nikotinu u mozgu aktivira žudnju za cigaretama dok drugi protein pokreće reakciju koja prigušuje apetit. Također su otkrili da lijek može zamijeniti drugi protein, objavljeno je u magazinu Nature.

"Prepoznavanje ovog receptora je važno za razumijevanje mehanizama vezanih uz ovisnost, težinu i pušenje. Eksperimenti su zasad provedeni na miševima, ali dobijeni rezultati bi mogli otvoriti vrata terapijskim mjerama koje bi dovele do toga da ljudi prestanu pušiti, a da se nakon toga ne udebljaju", kažu istraživači.

Oni, međutim, napominju da njihovi rezultati, prema kojima nikotin obuzdava apetit, nikako ne bi trebali biti izgovor ljudima da nastave s pušenjem, jer je opštepoznato kako ono šteti srcu, plućima, plodnosti itd.