Nauka

Kako zaista izgleda unutrašnjost piramide: Prve 3D slike otkrile skrivene tunele

Klix.ba
Piramide Egipta skrivale su svoju tajnu više od 4.500 godina. Sada su Egipćani i strani eksperti počeli otkrivati njihovu misteriju uz pomoć posebne opreme. Koristeći "kozmičke zrake" tim je napravio mape koje pokazuju unutrašnju strukturu ovih antičkih čuda, a neki od njih, tvrde, kriju iznenađenja.

Prošle sedmice arheolozi su otkrili prve rezultate rada na Bent piramidi u Dahshuru i na 3D slikama vide se unutrašnje komore građevine stare 4.600 godina. Bent piramida je jedna od najranije izgrađenih ispod Starog kraljevstva faraona Snofrua.

Mehdi Tayoubi koji radi ovo istraživanje kazao je kako uz pomoć kozmičkih zraka prikupljaju podatke jer one prolaze kroz zidove piramide. Ova piramida ima dva ulaza koja se otvaraju na dva koridora koja vode do dvije pogrebne komore smještene jedna iznad druge. Neki istraživači govorili su ranije kako je faraon Snofru sahranjen u skrivenoj komori unutar piramide, ali ova istraživanja pokazala su da to nije tačno.

The Scan Pyramids projekat koji je u novembru objavio toplotne anomalije 4.500 godina stare Keopsove piramide u Gizi, pokušava otključati tajne tri piramide u Gizi uz pomoć toplotne energije i kozmičkih zraka.

"Čak i da pronađeno jedan kvadratni metar koji ne vodi nigdje, dovest će do novih pitanja i hipoteza, a možda će nam pomoći da riješi sva dosadašnja pitanja", rekao je Tayoubi.

Tehnologiju 3D skeniranja i lasera koristit će i za skrivenu grobnicu u Tutankamovoj pogrebnoj komori za koju se vjeruje da je pripadala kraljici Nefertiti. Arheolozi nikada nisu otkrili mumiju legendarne ljepotice, ali prema posljednjim istraživanjima sumnja se da se nalazi kod Tutankamona.

Mnoge prethodne misije pokušale su otkriti misterije piramida, ali naučnici još nisu pronašli odgovor kako su one zaista napravljene.