Drvo pretvaraju u šećer

Drvni paraziti kriju tajnu za proizvodnju biogoriva

Sarajevo-x.com
Paraziti imaju unikatan dar
Parazit iz drveta pod nazivom "Gribble" mogao bi biti ključ za proboj biogoriva. Gribble, koji liči ružičastoj drvnoj uši, stoljećima je dosađivao mornarima uništavajući drvo na brodovima.

Ali, sada su se naučnici, koji se zalažu za zaštitu okolišta, itekako zainteresirali za ove parazite. Tim britanskih istraživača ustanovio je kako Gribblesi imaju dar za probavljanje drveta kao nijedna druga životinja, piše Daily Mail.

Sićušna bića u stanju su razbiti celulozu drveta i pretvoriti je u energijom bogate šećere. To je značajno za naučnike istraživače koji tragaju za zelenim izvorima goriva, jer ovi paraziti su možda ključ za pretvaranje drveta i slame u tekuće gorivo.

Šećer dobiven iz drveta mogao bi se fermentacijom pretvarati u gorivo za automobile zasnovano na alkoholu.

Istraživači s univerziteta York i Portsmouth otkrili su u probavnom traktu parazita enzime koji napadaju celulozu, inače neprobavljiv tvrdi materijal iz drveta.

Neki od proteina koji su pronađeni nikad prije nije bio viđen kod životinja. Sve druge životinje preživljavaju hraneći se tvrdim biljnim vlaknima zahvaljujući crijevnim bakterijama koje im pomažu da probave svoju hranu.

Gribblesi nemaju simbiozne mikrobe u svom probavnom sistemu ali su u stanju drvo pretvoriti u šećer.

"Ovo može poslužiti kao primjer kako se ova pretvorba može obaviti u industriji", rekao je profesor Simon McQueen-Mason, koji predvodi tim s univerziteta u Yorku.

Naučnici istražuju probavni organ parazita pod nazivom hepatopankreas, svojevrsno slijepo crijevo s dva kraja povezano sa stomakom.

Genetička "ribolovna" tehnika imala je zadatak identificirati DNK sekvence i proteine koje one kodiraju.

"Studija je pokazala kombinaciju glycosyl hydrolase gena kod parazita i čini se da su obdareni većom sposobnošću za probavljanje celuloze nego životinje poput termita. To može dijelom pojasniti kako ove životinje mogu preživjeti bez pomoći crijevnih mikroba", objavljeno je u američkom časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences.

Jedna od krilatica pri ovom istraživanje je da svijet treba brzo smanjiti svoju ovisnost o fosilnim gorivima i održivo proizvoditi biogoriva.