{{error}}

Unesite e-mail:

S
1.8.2007. u 15:42
Foto: Reuters;
Sposobnost samoliječenja mrežnice koju imaju "zebra-ribe“ dala je naučnicima ideju kako bi i oni mogli liječiti isti problem kod ljudi. Eksperimentalna liječenja bi mogla početi u skoro vrijeme, jer su liječnici već laboratorijskim putem uspjeli izdvojiti jednu ćeliju odgovornu za regeneraciju mrežnjače.
Vrsta ribe poznata kao zebra-ribe ima neobičnu sposobnost da obnavlja i liječi bolesne stanice mrežnjače u očima. Naučnici još nisu otkrili zašto imaju ovu sposobnost i kako su je stekle, ali su otkrili da se ćelije koje liječe probleme vida kod riba, mogu iskoristiti i na čovjeku, prenosi Reuters.

Britanski naučnici su u laboratoriju uzgojili matične ćelije koje postoje kod ove vrste ribe. Takve ćelije se nalaze u očima sisara kao i riba te su iskoristive za ljude.

U budućnosti bi se ove ćelije mogle ubrizgati u oko i ostaviti da "same odrade posao". Vjeruje se da bi ove stanice mogle biti izlječenje za makularnu degeneraciju, glaukome i sljepoću koja se javlja kod dijabetičara.

Oštećenja mrežnjače, tačnije dijela koji šalje poruke u mozak, su najčešći uzrok gubitka vida.

"Ovo otkriće ima enorman potencijal. Moglo bi pomoći u svim oštećenjima koja se tiču neurona, a takva su oštećenja gotovo najčešća u oftamologiji“, rekla je Astrid Limb sa univerziteta u Londonu.

Ćelije su već testirane na miševima koji su imali problema sa vidom i rezultati su bili i više nego uspješni. Stanice su uspjele raspršiti se po mrežnjači i poprimiti karakteristike okolnih neurona. Sada je na redu testiranje na ljudima.

Naučnici se nadaju da će u roku od pet godina uspjeti uspješno ubrizgavati ćelije u ljudske oči te da će ovakva procedura liječenja biti dostupna svima. Razlog tome jeste jednostavno uzgajanje ovih ćelija pa bi se moglo jednostavno staviti na opću upotrebu, kao transfuzija krvi.