Višestruka namjena
15

Kina će testirati najnoviju verziju najvećeg amfibijskog aviona na svijetu

D. B.
Kinezi se pripremaju za testiranje najnovijeg prototipa amfibijskog aviona AG600 koji će povećati svoj morski domet na cijelo Južno kinesko more.

Prethodne verzije amfibijskog aviona su također testirane na kopnu i moru 2017. i 2020. godine, a sada je došlo vrijeme za najnoviji prototip.

Južno kinesko more je u centru pažnje jer Kina ističe svoj suvereninet na regijom, a osim rezervi nafte i prirodnog gasa, regija čini trećinu ruta za pomorsku trgovinu i ribolov te ima utjecaj na sigurnost hrane miliona ljudi. SAD i saveznici žele zaštititi prava drugih otočkih naroda dok Kina "pokazuje mišiće" u regiji.

Prema kineskom petogodišnjem planu, AG600 je strateški važan za operacije njenih baza u Južnom kineskom mou. Iako se ne radi o borbenom avionu, on može transportovati ljude i opremu do udaljenih mjesta u regiji. Veličinom odgovara Boeingu 737, a dizajniran je da transportuje do 60 osoba te može letjeti brzinom od 500 km/h. Također, u letu može provesti do 12 sati.

Kina tvrdi da će se avion koristiti za pomorske patrole te operacije pronalaska i spašavanja. Također, upotrebljavat će se za opservaciju okeana, istraživanje resursa i transportovanje ljudi i tereta između totoka.

Dizajn aviona AG600 je kombinacija čamca i avionskog trupa, tako da on može bez problema sletjeti na vodenu površinu, ali i na aerodromsku pistu nakon što izvuče svoj stajni trap s točkovima. Nos aviona se također po potrebi izvlači.

Kina vidi potencijal aviona AG600 i kada je riječ o gašenju požara jer on može "skijati" na vodi i skupiti do 12 tona vode u svoje rezervoare za samo 12 sekundi. Ta količina vode se može koristiti za gašenje požara na tlu površine 4.000 kvadratnih metara.

Prethodne verzije aviona su se zvale Kunlong te su obavile testove na kopnu i vodi 2017. i 2020. godine, no sve je zaustavila pandemija koronavirusa.

Problem koji treba riješiti jesu motori. Trenutno se koriste WJ-6 motori bazirani na Ai-20 seriji iz sovjetske ere. Avion je sklopljen u decembru, a četiri motora su testirana prošle sedmice.

Kada testna faza bude završena, AG600 će postati najveći amfibijski avion na svijetu te će iza sebe ostaviti japanski US-2 i ruski BE-200.