{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


"Zar više ništa nije sveto?": Pandemija selfieja na hadžu 2014.

5.10.2014. u 22:17
949
309
"Zar više ništa nije sveto?": Pandemija selfieja na hadžu 2014.
949
Riječ hadž u prevodu sa arapskog jezika znači cilj, svrhu ili namjeru, a predstavlja tradicionalno hodočašće muslimana i putovanje u Meku s ciljem obavljanja određenih obreda, a koje svaki musliman, ukoliko je u stanju, treba obaviti bar jednom za vrijeme života.
No, ova religiozna tradicija ima novi element - selfieje, koji su na hadžu, sudeći prema društvenim mrežama, postali pravi trend.

Hodočasnici i posjetitelji Meke na društvene mreže kao što su Instagram, Twitter, Tumblr i Facebook masovno postavljaju selfieje sa hadža uslikane telefonima uz opise "najbolje mjesto na svijetu" i hashtagove #epic #selfie #hajj #Mecca.

No, čini se kako ova pojava nije interesantna svima - na društvenim mrežama su već pokrenute različite akcije u kojima pojedinci i grupe traže banovanje selfieja sa hadža.

Selfiecentrična kultura



Selfie je autoportret fotografija nastala fotoaparatom ili mobilnim telefonom (smartphoneom) na kojoj osoba fotografiše sebe ili sebe s drugim osobama. Iako je korištena i ranije, riječ je postala češće upotrebljavana tokom 2013. godine kada ju je Oxfordski rječnik engleskog jezika proglasio za riječ godine. Ovaj se termin najčešće povezuje sa društvenim mrežama, a selfieji su uglavnom neformalni i spontani, te najčešće nastaju fotografisanjem sebe u ogledalu ili slikanjem sebe (i drugih) držeći aparat fokusiran na određeni kadar.

"Zar više ništa nije sveto?", pita se Andrew Keen, novinar CNN-a, proglasivši hadž 2014. "godinom selfieja". Pandemiju selfieja Keen naziva kulturološkom "ebolom" modernog internet doba, dok tehnologija omogućava "divljanje narcizma", koje se širi i Islamom.

U moderno vrijeme tehnologije i društvenih mreža, sveto se, baš poput svega drugog - stalno i iznova izmišlja i pravi iznova. Ono što predstavlja hadž 2014 - godina selfieja upravo je demokratizacija svetog, piše Keen. U tradicionalnoj religiji, Meka je sveto mjesto, no u naše moderno doba tehnologije i narcizma, u centar svemira smo stavili sami sebe.

Mi smo ti koji smo u centru fotografije, pa je tako sve što je u vezi nas - sada sveto, zaključuje Keen u tekstu za CNN.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: