{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Šta je hit pjesma?

S
16.2.2006. u 11:02
0
0
Šta je hit pjesma?
0
Šta je hit pjesma?
Da li hit pjesma mora pružiti uzbuđenje mjuzikla Chicago ili se pridružiti Meat Loafu u potrazi za rajom? Da li Beyonce treba da pjeva ili jednostavno može postići uspjeh sa Johnnyjem i June?
Misterija o tome šta čini hit pjesmu zbunjuje kompozitore i poduzetnike još otkad postoji popularna muzika.

A zapravo sljedeća hit pjesma može biti kao ljubav – nepredvidiva.

Međutim, izvršeno je novo istraživanja koje je došlo do nekih zanimljivih rezultata: Ljudi će izabrati pjesmu ukoliko misle da se i drugima sviđa.

Drugim riječima, bar jedan ključ uspjeha u muzici je širenje vijesti.

Isto važi i za knjige i druge proizvode, kaže Duncan J. Watts, autor istraživanja. “Uspješne stvari imaju tendenciju da budu još uspješnije”, kaže on.

U potrazi za činjenicama koje će objasniti šta pjesmu čini hitom, Watts i njegove koelge Matthew J. Salganik i Peter Sheridan Dodds ispitvali su 14.341 učesnika, tražeći od njih da poslušaju pjesme koje su trebali ocijeniti od 1 do 5, a potom ih donwloadovati. Obezbijeđeno je 48 pjesama koje ispitanicima nisu baš bile poznate.

Studija je urađena dvaput. Svaki put, mladi su bili podijeljeni u grupe, sa oko 1.400 njih u “nezavisnoj grupi”, a oko 700 njih u u svakoj od osam grupa “sa društvenim uticajem.”

U nezavisnoj grupi, svaki ispitanik radio je sam za sebe, a ispitanici u grupi sa društvenim uticajem mogli su vidjeti koje pjesme drugi biraju za download.

Pokazalo se da bi u grupama sa društvenim uticajem kada bi neko počeo downloadovati pjesmu, to pokušali i drugi.

Neke pjesme bile su popularnije od drugih, ali to nisu uvijek bile iste pjesme u svim grupama.

"Najbolje pjesme nikad ne prolaze loše, a najlošije pjesme nikad ne prolaze previše dobro, ali je gotovo svaki ishod moguć”, zaključili su naučnici.

"Zaključci ove studije su da je društveni uticaj glavni faktor koji objašnjava određene radnje ljudi.”

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: