Spektakl u najavi
68

Na probi baleta "Okovani Prometej": Grčka tragedija koja korespondira s današnjim vremenom

Piše: E. Lj.
Foto: Sulejman Omerbašić
Pripreme za baletnu predstavu "Okovani Prometej", za koji režiju i koreografiju potpisuje Belma Čečo-Bakrač, u završnoj su fazi. Ovu predstavu koja je istinski scenski spektal publika Narodnog pozorišta Sarajevo ima priliku premijerno pogledati 10. novembra.

Riječ je o praizvedbi baletske predstave koja je motivisana istoimenom Eshilovom tragedijom. Priču o Prometeju, njegovoj žrtvi i patnji koju proživljava zbog svoje želje i odlučnosti da pomogne drugim ljudima i tako se suprotstavi Zeusu članovi ansambla Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo ispričat će kroz pokret.

"Lik Prometeja pokazuje vrijedne ljudske vrline, u odluci da pomogne ljudima on žrtvuje čak i svoj život. Ova tema će prvi put biti izvedena u formi baleta i svakako je riječ o veoma značajnoj predstavi koja će se naći na repertoaru Narodnog pozorišta Sarajevo", rekla nam je Tamara Ljubičić.

Njoj je pripao lik Ije, još jedne naivne žrtve Zeusove zlobe i začetnice roda od kojeg će poteći Prometejev spasilac.

"Ona je veoma nježna i naivna i kao takva postaje žrtva Zeusove osvete. Slična sudbina u kojoj se ona i Prometej nalaze na neki način ih povezuje. Dakle, riječ je o veoma zahtjevnoj ulozi i u koreografskom i u dramskom smislu", rekla je.

Prometeja, njenog partnera u ovoj predstavi, igra gost iz Srbije Milan Rus.

"Nas dvoje smo već imali priliku igrati zajedno u našoj veoma uspješnoj predstavi 'Omer i Merima' tako da se već dobro poznajemo", rekla je Ljubičić.

Belma Čečo-Bakrač rekla je da je njoj kao koreografkinji poseban izazov bio istražiti granicu u pokretu između racionalnog i iracionalnog.

"Duhovni okovi likova u predstavi kroz ekspresiju pokreta igrača čine sistem programiranih mehaničkih figura koje se postepeno oslobađaju mehanike i postaju samosvjesni ljudi. Upravo ta oslobođenost tijela kreira pokrete na način da postaju individualni, ekspresivni i na momente transični. Energija solista i ansambla je ono što pokreće i čini predstavu 'Okovani Prometej' i u svojoj sveukupnosti kreira jedan svijet koji itekako korespondira s današnjim vremenom", rekla je Čečo-Bakrač.

Osim Tamare Ljubičić i Milana Rusa, u "Okovanom prometeju" učestvuju Ervis Kocek, Ekaterina Vereščagina, Igor Pastor, Mihail Mateescu, Evgeny Gaponko, Admir Kalkan, Til Čmančanin, Albina Huskić, Evgeny Gaponko, Aida Čorbadžić, Adnan Đindo, Jesenko Matković, Omar Hadžić i Matej Alilović.

U baletu učestvuju i orkestar Sarajevske filharmonije, hor Opere Narodnog pozorišta Sarajevo, učenici Osnovne muzičke škole Mladen Pozajić te učenici Srednje muzičke škole Sarajevo.

Muziku za ovaj balet komponovao je poznati hrvatski kompozitor Marijan Nećak, a uloga dirigentice pripala je Nadi Matošević-Orešković. Za scenografiju je zadužen Valentin Svetozarev, a za kostime Amna Kunovac-Zekić.