{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Internet u BiH koriste pismeni ljudi, ali izgleda da oni nisu interesantni izdavačima knjiga

S
10.5.2008. u 22:01
0
0
Internet u BiH koriste pismeni ljudi, ali izgleda da oni nisu interesantni izdavačima knjiga
0
Internet u BiH koriste pismeni ljudi, ali izgleda da oni nisu interesantni izdavačima knjiga
U posljednjem broju Revije «Odjek» u tekstu "Konzumenti književnosti – izdavaštvo i odnosi sa javnostima" objavljeno je istraživanje o izdavačima knjiga u BiH i njihovom odnosu sa korisnicima interneta kao čitaocima i potencijalnim kupcima knjiga.
Autor teksta i istraživanja Emir Džambegović kao najbolji primjer navodi upravo najposjećeniju BiH internet stranicu www.blogger.ba koju mjesečno posjeti više od pola miliona internet korisnika iz Bosne i Hercegovine i svijeta. Kako je prema posljednjem istraživanju GfK korištenje Interneta u BiH u stalnom porastu (29%), a među korisnicima interneta sa fakultetskom naobrazbom njih 70% sasvim bi logično bilo očekivati da izdavači svoje kampanje promovisanja knjiga usmjeriti prema njima.

Nažalost, očito je da izdavači u BiH ignorišu njihovu pismenost a tome u prilog govori to što 82% izdavača ne distribuiraju newslettere, niti njihovi autori imaju blogove. U ovom slučaju jedini pozitivan primjer je bila IK «Ajfelov most» koja na svojoj stranici do nedavno imala blogove svojih autora (Lovrenović, Bazdulj, Beganović, Šehabović i dr. www.ajfelovmost.com/blogs.aspx), ali je i ona iz nepoznatih razloga prestala raditi. S druge strane većini izdavača od 63% nije poznato da li njihovi autori imaju web stranice, što je zabrinjavajuće i dijelom kontradiktorno jer se 55% njih oglašava na drugim web stranicama i razmjenjuju banere.

Da je Blogger.ba najbolje mjesto za ovakve aktivnosti pokazuju rezultati – najprodavanija domaća knjiga na Sarajevskom sajmu knjiga 2007. bila je «Bore oko očiju» autora Saudina Bećirevića, čija se kampanja velikim dijelom bazirala na obraćanju javnosti koja koristi internet. Zapravo, činjenica da je blog "Bore oko očiju - dnevnik bosanskog vojnika" u roku od dvije godine posjetilo 370.000 posjetilaca navelo je autora na izdavanje u obliku knjige ovog najposjećenijeg bosanskohercegovačkog bloga.

Najposjećenija i najčitanija književnica-blogerka u Bosni i Hercegovini koja piše na adresi zijancerka.blogger.ba zove se Emina Bašić. Za knjigu "Zlatke i haznadari" osvojila je nagradu Zuko Džumhur 2006. godine, a blog otvorila 31.07.2006. Do 12. marta 2008. imala je 87824 (dnevni prosjek posjeta 600). Ispostavilo se da je na blogu stekla vjernu publiku koja je bila povod odluci njenog izdavača da ove godine štampa drugo izdanje njene knjige i to bez dozvole autorice, ali i bez lekture i korekture knjige kojeg ni u prvom izdanju nije bilo(sic!). Ovo itekako opovrgava tezu da danas u Bosni i Hercegovini niko ne čita, a kamoli piše ili kako reče kulturno jedan političar onomad «Bosanci su narod usmenog predanja» (odn. ''nepismeni''). Pisana riječ u BiH se itekako konzumira.

Zaključak se nameće sam po sebi, a autor istraživanja kaže: «Očito je da blogger.ba doprinosi poboljšanju komunikacije, ali i čitalačke klime u BiH. To su primjetili i mnoge poznate ličnosti, političari, ali i ozbiljni pisci, novinari i kolumnisti. Problem je što većina izdavača i dan danas doživljavaju internet kao neozbiljan medij koji koriste djeca, a ne fakultetski obrazovani ljudi (prema istraživanjima GfK 70%). S druge strane tu je i strah od nepoznatog, ali vjerovatno i informatička nepismenost. Za nadati se je da će nekada shvatiti da najposjećenije stranice u BiH koriste ljudi koji čitaju. Njihov je problem to što im ti ljudi, očito, nisu toliko interesantni. Zato i nije čudo što je izdavaštvo u teškoj situaciji.»

Tekst se može pogledati na stranici revije Odjek: http://odjek.ba/?broj=13&id=21

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: