Prati eksperte
35

Filmske preporuke Dine Mustafića uz osvrt na situaciju: Morat ćemo se naviknuti na život s virusom

L. K.
Bh. reditelj Dino Mustafić posljednjih nekoliko sedmica provodi u izolaciji. Ne promiču mu nove odluke i zakoni, pa tako oni koji ga prate na društvenim mrežama nerijetko mogu pročitati njegovo mišljenje o potezima koje prave nadležni u BiH, ali i šire.
Mustafić kaže kako se pridržava uputa nadležnih instituacija i mjera za suzbijanje pandemije, jer je svjestan da se ljudi moraju naviknuti na život s virusom sve do pronalaska vakcine ili medikamenta.

Ističe kako se trudi fokusirati na to da svakom danu u izolaciji da neki smisao. Slobodno vrijeme iskoristio je tako što je mnoge dramske tekstove skinuo s "čekanja", ubilježio je poneku rediteljsku notu ili recenziju i razradio nekoliko postojećih scenarija: "U isto vrijeme pokušavamo u MESS-u osmisliti u odnosu na nove okolnosti estetsko programsku platformu koju ćemo u formi javnog poziva uputiti našim pozorišnim stvaraocima".

Prijedlozi reditelja: Deset filmova koje trebate pregledati

Onima koji ove dane provode u svojim domovima i imaju višak slobodnog vremena Mustafić preporučuje nekoliko interesantnih filmskih naslova. Kreće od filma "Parazit", kojeg naziva najintrigantnijim filmom godine, bizarnim spojem tragedije i komedije koji progovara o užasima kapitalizma.

"Snimljen tako da izgleda kao da je sav u jednom kadru, '1917' je efektan i uzbudljiv film, potresno ratno svjedočanstvo, slojevito ostvarenje majstora režije Sama Mendesa. Osim toga, preporučio bih i "Tugu i slavu", što je izuzetno snažan film koji vas nikako neće ostaviti ravnodušnim, a o Almodovaru i Banderasu možete samo potvrditi ono što već svi znamo - a to je koliko su magični u filmskom svijetu", predlaže.

Ističe da odavno nije pregledao toliko dobar porodično-dramski film kao što je onaj Noacha Baumbacha "Bračna priča". Iako priča uspješno i s ironijom ima niz duhovitih trenutaka, oni nisu ono zbog čega film izaziva emociju i empatiju gledatelja. Njih izazivaju bolno životan bračni brodolom supružnika koje sjajno interpretiraju Adam Driver i Scarlett Johansson.

"Preporučujem da se pogleda i film 'The King', nova adaptacija nekoliko predstava Shakespeareovog 'Henriada', redatelja Davida Michoda, prema scenariju od Michôda i Joela Edgertona. Zvijezde filma je Timothee Chalamet za kojeg smatram da je jedan od najboljih mladih glumaca današnjice", nastavlja Mustafić.

Na listi preporuka je i film "Lion", što je fascinantna priča o potrazi za izgubljenom prošlošću uz sjajnu režiju, fotografiju, soundtrack i snažne glumačke izvedbe: "Nije slučajno bio jedan od najboljih i najemotivnijih filmova prošle godine!".

Ljubiteljima trilera preporučuje "The Good Liar", film Nicholasa Searlea. Glavne glumačke zvijezde ovog ostvarenja su fenomenalni Ian McKellen i Helen Mirren. A ako je neki film "poezija svakodnevnog života", onda je to "Patterson", film Jima Jarmuscha.

"Nadam se da će publiku zanimati i ruski film 'Ljeto' kao priča o napretku, ljubavni trokut i ljubavno pismo mladenačkoj opsesiji muzikom i pobunom. Film priča priču o stvarnom muzičaru Viktu Tsoiju koji je potresao SSSR i preminuo u prometnoj nesreći. Izvrsna režija Kirill Serebrennikova koji ovim filmom nastavlja tradiciju reditelja kao političkog zatvorenika", govori.

Izbor zatvara filmom Paula Greengrassa "22 juli" u kojem je, kako kaže, dosljedno ekranizirana priča o napadu u Norveškoj koji je izveo Anders Breivik 22. jula 2011. godine. Zatim se osvrće na trenutno stanje u svijetu, koje je poprilično poljuljano pojavom oboljenja COVID-19.

"S velikim zanimanjem pratim reakciju nauke i eksperata, trudim se da u mnoštvu lažnih informacija čujem argument struke. U tom smislu očekujem da politika u BiH neće upravljati kriznim procesima jer nema kapacitet ni kompetenciju, vrijeme je ekspertska vijeća, savjete i druga tijela koja će se nametnuti javnosti kao autoritet i čiji će glas imati kredibilan odjek. Nešto poput Naučnog tijela koje je formirano u KS čije upute treba politika pretvoriti u operativno-akcijski plan", objašnjava Mustafić.

U krizi je važna riječ stručnjaka, a ne amaterske kampanje protiv nauke

Činjenica je da se javnost u posljednje vrijeme bori s velikom količinom dezinformacija, što može biti itekako opasno u kriznim situacijama poput ove. Mustafić to komentariše kao globalni fenomen, a ne samo karakteristiku bh. društva.

"Tu elite, znalci i stručnjaci postaju glavni neprijatelji i krivi su za sve. Ti sveznajući amateri smatraju da sve znaju bolje od stručnjaka i profesionalaca. Pogodno tlo im je politika, tako i institucionaliziraju svoju društvenu moć. Koriste funkcije i pozicije da s mnogo upornosti i žara kažu svoju 'istinu' i svoje 'činjenice' prezentiraju širokom auditorijumu", govori.

Kroz razgovor se osvrćemo na primjer širenja dezinformacija, konkretno na video koji je snimila Erna Selimović, a u kojem kroz više od 20 minuta snimka priča o dezinformacijama koje smatra istinitima. Još alarmantnija činjenica od toga da ništa u videu nije istinito jeste činjenica da je na društvenim mrežama ovaj video podijeljen nekoliko hiljada puta.

"Taj primjer je opasna amaterska kampanja protiv nauke, tome dodajmo i kritičkog, ali i argumentiranog mišljenja. Nažalost, stručnjaci komuniciraju u svojim krugovima, a ti su krugovi obično daleko uži, društveno marginalizirani u siromašnim društvima poput našeg. Pored toga, uporni amateri s jasnom ideološkom namjerom neprekidno pokušavaju diskreditirati znanje, nezavisnost i kritičnost kao takve", zaključuje reditelj.