magazin
1.6k

"Blud, šund i dno dna": Preko 80.000 ljudi peticijom protiv Farme, Parova i Velikog Brata

Piše: L. Č.
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Na stranici Peticije24.com pokrenuta je online peticija protiv popularnih reality show emisija kao što su Farma, Parovi, Maldivi i Veliki Brat koje se emituju u Srbiji, a koju je dosad potpisalo više od 80.000 ljudi, većinom građana Srbije.
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

U ovoj online peticiji stoji kako joj je osnovni cilj da se ukine svaki oblik reality emisija, kao i njihovo slobodno emitovanje, budući da su u pitanju emisije koje, kako se navodi, šire blud, nemoral, šund i kič, zaglupljuju narod i propagiraju pogrešne vrijednosti.

Pokretači peticije zahtijevaju da se ove vrste emisija "potpuno ukinu" ili pak da se zabrani njihovo javno emitovanje, makar na tzv. "nacionalnim" televizijama.

"Za neke naučno-obrazovne programe je potrebno doplatiti novac, dok je taj oblik pornografije i štetnog materijala dostupan nama i našoj djeci. Ista ta naša djeca počinju da se pretvaraju u te utvare, djevojčice se već sa svojih 12 godina oblače poput starleta i uzimaju za ideale i idole te osobe koje vide tamo (čast izuzecima, ako ih ima)", stoji u opisu ove peticije.

Na ovoj online peticiji je moguće ostaviti i komentar i vlastito mišljenje o ovoj temi, a ovo su samo neki od njih:

"Kroz ove programe se veliča sve što je nenormalno - prostitucija, blud i ogovaranje. Cilj reality programa je jasan - kretenizacija širokih narodnih masa. Narode, osvijesti se dok ne bude kasno."

"Ovo je degradacija i debilizacija naroda, silovanje nacije i atak na ljudsko dostojanstvo", glasi drugi komentar.

Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija

"Bljuvotine i prostakluci... Ovo je dno dna. Neka egzibicionisti ostanu u mračnim budžacima", napisao je jedan muškarac, dok je drugi dodao:

"Polupismenim i nepismenim, sponzorušama i prostitutkama, prevarantima i džabalebarošima nije mjesto u medijima uopšte, a kamoli ne čitav dan u udarnim terminima. Promovisanje svega toga radi zarade nekolicine vlasnika televizija sa državnom frekvencijom je siguran put u sunovrat kulture, društva uopšte i pogotovo mladih naraštaja."

Jedna od potpisnica peticije je napisala:

"Šta je to toliko fascinantno u reality show emisijama? Gomila prostakluka, bluda, nemorala, pornografije... Propalice, bitange, mentalni bolesnici, ku*ve ....na jednoj gomili! Zar vam je to najbolje što možemo da smislimo i stavimo na TV?! Ništa pametnije, kulturnije? Probudi se Srbijo!!! Poslije se iščuđavate naslovima u crnoj hronici... A tek da ne spominjem gomile novca koje su potrošene na te bahanalije... Koliko prihvatilišta, sirotišta, sigurnih kuća je moglo biti napravljeno?! Bolesne djece operisano, izliječeno?! Trgnite se ljudi već jednom!!!"

Pokretač ove peticije navodi kako ne zna koliko je potrebno glasova, te da li je uopšte moguće da oni urode nekim plodom, no ističe kako je zahvalan na svakom potpisu i podjeli ove akcije na društvenim mrežama.

Farma, Parovi, Veliki Brat i slične reality show emisije prati gotovo identičan koncept smještanja skupine ljudi različitih mentaliteta i karaktera u istu kuću i na isto mjesto, čime se stvara scenarij u kojem manje ili više poznate osobe postaju egzibicionisti, a publika voajeri koji budno prate svaki korak ukućana čiji je zadatak da međusobnom komunikacijom privuku i održe pažnju gledalaca.

Budući da je koncept emisija zamišljen tako da ne dopušta nikakvu privatnost, osobama koje učestvuju u ovakvim emisijama najčešće biva sugerisano da svojim ponašanjem privlače pažnju, provociraju različite incidente, svađe, prepirke i ekscentrična ponašanja, čime TV stanice postižu idealno plodno tlo za podizanje vlastite gledanosti.

Princip je jednostavan - gledaoci telefonskim putem imaju priliku glasati za one koje žele i dalje gledati u emisiji, a osoba koja na kraju skupi najviše glasova je pobjednik i dobija novac prikupljen glasanjem.

Reality show emisije ovakvog tipa nisu popularne samo u Srbiji, nego i na području čitavog Balkana.