Posljedice ekonomske krize
0

Manje 'velikih' vjenčanja, ali manje i razvoda

Sarajevo-x.com
Globalna ekonomska kriza pogodila je svaku industrijsku granu, pa tako i industriju vjenčanja. Prema najnovijim podacima američkih istraživača tržišne ekonomije, parovi koji se odluče na vjenčanje u prosjeku potroše 24 posto manje novca nego što je zabilježeno u 2007. godini.

Ukoliko u vašem sandučetu ne pronađete očekivanu pozivnicu na vjenčanje ne brinite, nije to zbog toga što ste bili 'loš' prijatelj, kažu američki stručnjaci. Glavni razlog je globalna kriza zbog koje se otkazuju brojna velika vjenčanja, te se parovi odlučuju vjenčati uz što manji broj zvanica kako bi uštedjeli.

"Stid bi me bilo potrošiti hiljade i hiljade dolara na vjenčanje sada u vremenu kada ljudi ostaju bez posla, domova, automobila... Vjenčanje je samo jedan dan i potrošiti toliko novca za 'jednodnevnu zabavu' je zaista sramno", kazala je Sandra Chavez koja se namjerava udati u septembru.

Kao što je i očekivano globalna kriza ima jak utjecaj na brak, no američki istraživači su došli do nevjerovatnog podatka. Iako se u većini slučajeva zbog nestašice novca brakovi i raspadaju, ova ekonomska kriza doprinijela je znatnom smanjenju razvoda brakova.

Kao glavni razlog toga navode se skupe brakorazvodne parnice koje u Americi dosežu cifru i od čak sto hiljada dolara.

Iako bi možda bilo za očekivati da osobe u trenutku recesije ne žele imati pored sebe parnerta, analiza posjeta američkih stranica na kojima samci traže svoju srodnu dušu pokazala je da je broj posjetilaca posljednju godinu dana enormno povećan.

"Mislim da ljudi kada prolaze kroz teške životne periode, te se susreću s nestašicom novca, žele pored sebe imati nekoga na koga se mogu osloniti. U dvoje je uvijek lakše, pa sve i da subotom imaju samo jednu kesicu kokica ljepše ih je jesti u dvoje", kazao je Patti Novak vlasnik kompanije Buffalo Niagara Introductions koja se bavi ugovaranjem sastanaka zainteresiranim samcima.

No, u dobu recesije samci ne traže samo osobu koja će im biti prijatelj i pomoći u teškim vremenima, već uporno tragaju za romantičnim vezama, kažu naučnici.

Kompanija Harlekin Enterprises, vodeći svjetski izdavač ljubavnih romana izvjestio je da je prodaja knjiga uvećana za čak 32 posto u odnosu na isto razdoblje protekle godine.

"Današnji čitatelji traže bijeg od stvarnosti i pribjegavaju romantičnim, ljubavnim knjigama. Poistovjećujući se sa glavnim junacima knjiga i sami počinju tragati za svojom romantičnom srodnom dušom", stoji u jednom članku koji je objavio The New York Times.

I bez obzira što je sve manje 'glamuroznih' vjenčanja, manje razvoda, a veće potrage za osobom koja će biti 'priatelj' u teškim vremenima, romantika je neizostavni dio svega, bez obzira na svjetsku globalnu krizu.