Na domaćem (britanskom tržištu) prodaja je u 2009. opala za 11 posto, na "samo" 92 miliona boca. Također, prošlogodišnji izvoz viskija je u jakom kontrastu sa sumornim brojkama ukupnog škotskog izvoza, koji je ukupno pao 10 posto.
Asocijacija Scotch Whisky iskoristila je to kako bi još jednom pozvala na reforme u britanskom poreznom sistemu. Oni ističu kako je porez na viski porastao za 22 posto od 2008., čime su diskriminisani u odnosu na proizvođače vina ili piva.
Predsjednik Asocijacije Paul Walsh je rekao kako su rekordi pri izvozu škotskog viskija u godini recesije još jednom pokazali značaj tog proizvoda za britansku ekonomiju.
"S pažnjom gledamo na sljedeće poteze britanske vlade, nadajući se kako će nam pomoći da postignemo još veći uspjeh u budućnosti", rekao je Walsh.
SAD su ostale najveći pojedinačni uvoznik viskija (čak 13 posto ukupnog izvoza viskija), dok je u Latinskoj Americi rast (od čak 17 posto) postignut uglavnom zahvaljujući naporu firmi poput velikog Diageo-a. U Evropi i Aziji je ukupna prodaja pala za jedan, odnosno devet posto. Ipak, ima naznaka kako će već u ovoj godini prodaja značajno porasti u Južnoj Koreji, dok je izvoz u Japan u 2009. zabilježio porast (od jedan posto) prvi put nakon 2001. godine.
Najavljeno je niz promotivnih kampanja na tržištima Azije i SAD, gdje se očekuju dobri rezultati, dok je Evropa ocijenjena kao nešto "teža" ne samo za škotskog, već i za ostale proizvođače viskija.