Nova platforma
2

KIA predstavila električni model EV6: Crossover za novo doba

Klix.ba
Novi Kia EV6 donosi dug domet, električnu snagu s nultim emisijama, 800-voltno vrlo brzo punjenje i specifičan stil na tržištu crossovera i sportskih terenaca. EV6 je Kijin prvi model napravljen na novoj, namjenskoj platformi za baterijska električna vozila (BEV).

Ovaj pionirski crossover – prvi isključivi BEV, nastao u skladu s Kijinom novom dizajnerskom filozofijom Spajanje suprotnosti – predstavlja u budućnost usmjeren EV dizajn, koji karakterišu visokotehnološki detalji. Pokreće ga isključivo električna energija, s mogućnošću izbora različitih dometa i pogona s nultim emisijama.

800-voltno vrlo brzo punjenje omogoćava EV6 da bateriju sa 10 posto na 80 posto napuni za samo 18 minuta, dok GT izvedba, namijenjena ljubiteljima još uzbudljivije vožnje, može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i može se pohvaliti najvećom brzinom od čak 260 km/h.

EV6 je prvi namjenski BEV, koji je Kia napravila na potpuno novoj električnoj globalnoj modularnoj platformi (E-GMP), te predstavlja prvi dio Kijinog prelaska u novu eru elektrifikacije pod novim sloganom marke, ‘Movement that inspires’ (Pokret koji inspiriše). Takođe predstavlja početak srednjoročne i dugoročne strategije za baterijska električna vozila, plug-in hibridna (PHEV) i hibridna (HEV) vozila, koja će do 2030. godine predstavljati 40 posto Kijine ukupne prodaje, s godišnjom prodajom od 1,6 miliona ekološki prihvatljivijih vozila. Kao dio tog cilja Kia namjerava do 2030. godine povećati prodaju BEV-ova na 880.000 vozila i tako postati globalno najveći prodavač ovakvih vozila. EV6 je prvi od ukupno 11 Kijinih novih BEV modela do 2026. godine – 7 će ih biti na E-GMP platformi, dok će 4 EV derivata biti napravljena na temelju postojećih modela.

“EV6 je utjelovljenje nove Kije. Rodila se kako bi odvažnim dizajnom, progresivnim inžinjeringom, inovativnim tehnologijama i uzbudljivim električnim performansama inspirisao svako putovanje,” rekao je Ho Sung Song, predsjednik i direktor Kie te dodao: “EV6 predstavlja i početak Kijine dugoročne privrženosti održivoj mobilnosti, koja će ubrzati prelazak ne samo čistog prijevoza, nego i proizvoda, materijala i izrade.”

Model EV6 će proizvoditi u Južnoj Koreji. Prodaja na izabranih globalnim tržištima počinje u drugoj polovini ove godine, a na nekim tržištima online rezervacije su moguće već od 30. marta.

Novi dizajnerski jezik predstavlja ravnotežu između suprotnih sila

EV6 je dizajniran u skladu s Kijinom novo dizajnerskom filozofijom Spajanja suprotnosti, koja je našla inspiraciju u kontrastima prirode i čovječanstva. U središtu dizajnerske filozofije je novi vizuelni identitet, koji pobuđuje pozitivne snage i prirodnu energiju, s kontrastnim kombinacijama oštrih stilističkih elemenata i kiparskih oblika.

GT izvedba modela EV6, dizajnirana kako bi pružala nešto drugačije u klasi crossovera, donosi karakteričan, uticajan eksterijer sa high-tech pomagalima i izuzetnim performansama Kijinog električnog vozila.

Sprijeda je Kijina ‘tigrova maska’ dobila drugačiji izgled prilagođen digitalnom dobu. Dnevna svjetla, koja su dio ‘digitalne tigrove maske’, dobila su elegantan, moderan izgled i uključuju ‘sekvencijalni’ dinamični uzorak rasvjete. Ispod njega nisko postavljeni otvor za protok zraka vizuelno širi prednji dio vozila i naglašava svoj high-tech izgled.

Izgled boka je sa siluetom inspirisanom crossoverima moderan, elegantan i aerodinamičan. Karakterna crta, koja ide uzduž dna vrata, krivi se prema gore i ide prema zadnjim blatobranima, čime vizuelno produžava profil vozila. Zadnji dio, djelimično konstruisan zbog postizanja vrhunskih aerodinamičnih mogućnosti, donosi padajući zadnji C stub sa crnim sjajnim umecima koji vizuelno šire prozor. Iznad toga je krovni spojler koji zrak potiskuje prema donjem spojleru smještenom iznad jedinstvenih svjetala.

Svestrana i prostrana unutrašnjost zahvaljujući ravnoj bateriji ispod dna

Dizajn unutrašnjosti karakterističan za EV doba maksimalno koristi prednosti Kijine namjenske E-GMP platforme. Uprkos kompaktnim vanjskim dimenzijama 2.900 milimetara dug međuosovinski razmak u kabini pruža puno prostora kao što ga nude srednje veliki sportski terenci.

Jedan od elemenata koji najviše odudara je infotainment ekran. Jednostavan izgled širokog ekrana i armaturne ploče daju kabini osjećaj otvorenosti.

Relaksirajuća sjedišta su tanka, lagana i savremena, presvučena modernim, vizuelno zanimljivim i robusnim tkaninama napravljenim od prerađene plastike, što je ekvivalentno upotrebi 111 plastičnih boca za vodu.

EV6 nudi inteligentan i prilagodljiv raspored u kabini i mnoštvo prostora za odlaganje, uključujući prtljažnik od 520 litara zapremine (VDA) s podignutim sjedištima u 2. redu. S oborenim sjedištima u 2. redu zapremina se povećava na 1.300 litara. Auto ima sprijeda ispod „haube“ dodatna 52 litra zapremine za odlaganje (2WD izvedba) odn. 20 litara (AWD).

Električna snaga: dug domet, pogon na četiri točka i nulte emisije

EV6 kupcima nudi više mogućnosti izbora isključivo električnog pogona s nultim emisijama, uključujući visokonaponski baterijski sklop dugog dometa (77,4 kWh) i standardni domet (58 kWh). EV6 GT-line je takođe na raspolaganju s dugim i standardnim dometom, dok je EV6 GT raspoloživ samo s baterijskim sklopom dugog dometa. To je Kijino prvo električno vozilo raspoloživo s pogonom na 2 (2WD) ili 4 točka (AWD) – potonji nudi unaprijeđene dinamične performanse i u najzahtjevnijim uslovima.

EV6 2WD s kapacitetom baterije od 77,4 kWh može s jednim punjenjem preći više od 510 kilometara po WLTP kombiniranom načinu mjerenja. S najvećim okretnim momentom od 605 Nm, koji je na raspolaganju kod AWD izvedbe, EV6 može ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 5,2 sekunde. Baterijski sklop kapaciteta 77,4 kWh s elektro motorom snage 168 kW (229 KS) prenosi snagu preko zadnjih točkova, dok AWD izvedba na prednje i zadnje točkove prenosi 239 kW (325 KS).

Izvedba s kapacitetom baterije od 58 kWh omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde, s najvećim okretnim momentom od 605 Nm (AWD izvedba). Ova izvedba s elektro motorom snage 125 kW ima zadnji pogon, dok AWD izvedba ima dva elektro motora, koji na prednji i zadnji par točkova prenose 173 kilovata (235 KS).

Prilagodljivost platforme za izuzetne električne performanse

Kijina nova namjenska E-GMP platforma s modularizacijom i standardizacijom smanjuje složenost i omogućava brz i prilagodljiv razvoj proizvoda s različitim karakteristikama. Ovaj prilagodljiv razvoj može zadovoljiti različite potrebe klijenata po pitanju performansi modela, kao npr. kod EV6.

EV6 GT opremljen s dva elektro motora ukupne snage 430kW vodi električne performanse na viši nivo. S okretnim momentom od čak 740 Nm izvedba GT AWD ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i dostiže najveću brzinu od čak 260 km/h. S softverskim dodatkom elektronskog diferencijala s ograničenim proklizavanjem, koji ima samo izvedba EV6 GT, vozači mogu uživati u pouzdanom nadzoru i dinamičnoj vožnji i upravljivosti u svim uslovima vožnje.

“EV6 GT pokazuje naš vodeći položaj na području tehnologije zahvaljujući kombinaciji izuzetno brzog punjenja i ubrzanja, specifičnih za supersportske automobile. S našom namjenskom EV platformom ne moramo prihvatati kompromise između inspirišuće prostranosti i performansi,” rekao je Albert Biermann, predsjednik i vođa odjeljenja za istraživanja i razvoj u automobilskoj grupaciji Hyundai Motor Group, koju čine sestrinske marke Hyundai, Kia i Genesis.

Vrlo brzo, 800-voltno punjenje: 80-postotna napunjenost za 18 minuta; nova funkcija vehicle-to-load (V2L)

EV6 nudi mogućnost punjenja od 800V i 400V kod korisniku nisu potrebne dodatne komponenti ili adapteri. Vozilo može vrlo brzim punjenjem napuniti baterijo od 10 do 80 posto napunjenosti za samo 18 minuta kod svih izvedbi modela, dok do 100 km dometa može napuniti za manje od 4 i po minute (2WD sa baterijom od 77,4-kWh).

Sistem punjenja je prilagodljiviji u odnosu na prošlu generaciju BEV-ova, zahvaljujući integrisanoj upravljačkoj jedinici punjenja (ICCU), koja omogućava novu funkciju vehicle-to-load (V2L) s kojom električni potrošači koriste energiju iz baterije vozila. Funkcija V2L može isporučivati do 3,6kW snage i mogu pružati dovoljno struje za istovremeno djelovanje 55-inčnog televizora i klima uređaja više od 24 sata. Sistem takođe može puniti i drugo električno vozilo. S više od 35-postotne napunjene baterije EV6 može vući prikolicu do 1.600 kg. Zajedno s funkcijom V2L vlasnici EV6 mogu sa sobom uzeti sve što ime treba za avanturu u prirodi s prijateljima i porodicom, a sve to čine uz nulte emisije.

Rekuperacija energije - maksimalna učinkovitost za najduži domet

EV6 je opremljen s tehnologijama za rekuperaciju energije s ciljem postizanja maksimalnog dometa s jednim punjenjem. Tu je Kijina najnovija generacija učinkovite toplotne pumpe, koja koristi otpadnu toplotu iz sistema hlađenja vozila. To omogućava da može auto na minus 7 stepeni Celzijusa pružati 80% dometa koji je inače raspoloživ na 25 stepeni Celzijusa.

Takođe je na raspolaganju najnovija generacija Kijinog pametnog regenerativnog kočionog sistema, kojim se upravlja ručicama iza upravljačkog obruča, što vozačima omgućava brzo i jednostavno usporavanje vozila in rekuperaciju kinetičke energije za dostizanje maksimalne učinkovitosti i posljedično dužeg dometa. Vozači mogu birati između čak 6 nivoa regenerativne kočione sile (bez, 1 do 3, ‘i-PEDAL’, ili auto način), zavisno od željenog nivoa rekuperacije energije. Način ‘i-PEDAL’ vozilu omogućava skladištenje maksimalne količine energije kočenja, a vozaču pruža nježno zaustavljanje vozila bez pritiskanja kočione ručice.

Nova poveziva i infotainment pomagala za EV doba

EV6 donosi zbir tehnologija koje unaprijeđuju sigurnost, povezivost i infotainment. Njihova svrha je pružati sigurnija, jednostavnejša i manje stresna putovanja.

Visokotehnološki infotainment sistem uključuje 2 ekrana od 12 inča. Zakrivljeni ekrani imaju tanke ploče sa slojem filma, koji koriste novu strukturu i naprednu tehnologiju kako bi smanjili uticaj svjetla. Mjerači i infotainment sistem izgledaju kao dio jedne cjeline. Velika staklena površina, koja se proteže od upravljačkog obruča do sredine vozila, pred vozačem prikazuje digitalne mjerače, dok je informacijsko-zabavni sistem iznad središnje konzole.

EV6 donosi i obogaćenu stvarnost (AR), koja se prikazuje na projicirnom ekranu (head-up display), koji projicira putne informacije na vjetrobranskom ekranu u vozačevom vidnom polju. Sistem prikazuje upozorenja asistencijskog sistema (ADAS), detalje o brzini vozila i detaljnija navigacijska uputstva (turn-by-turn).

Na raspolaganju je i Meridian® surround audio sistem sa 14 zvučnika, prvi koji je namijenjen Kijinim električnim vozilima s ciljem pružanja zaista izuzetnog zvučnog iskustva. Audio sistem sa 14 zvučnika razvio je Meridian koji donosi najnoviju tehnologiju ovog britanskog audio specijaliste za digitalnu obradu signala (DSP). Meridianova filozofija zvuka je ugrađena u EV6, što će korisnicima pružati uživanje u vožnji s prirodnim i autentičnim zvukom. Sistem zvučnika nudi i Active Sound Design (ASD), novu funkciju s kojom Kia vozačima pruža povratnu informaciju zvuka u skladu s brzinom vozila i upravljanjem preko korisničkog interfejsa.

Napredni asistencijski sistemi

EV6 zahvaljujući svojim asistencijskim sistemima (ADAS) nudi vrhunsku sigurnost i udobnost. Time na svakom putovanju smanjuje opasnost i stres u vožnji i štiti putnike i ostale učesnike u saobraćaju.

Sistem za siguran izlazak iz vozila (SEA) pomaže u spriječavanju bočnog sudara prilikom izlaska iz EV6. Kada putnik otvori vrata kako bi izašao iz vozila ga sistem upozori na približavanje vozila otpozadi. SEA tada automatski zaključava vrata.

Sistem za održavanje vozila na voznoj traci (LFA) pomaže održati vozilo na sredini vozneg trake. Tokom vožnje pritiskom na dugme (de)aktiviramo LFA.

Asistencija na autocesti drugog stepena (HDA 2) održava podešeni razmak i brzinu na autocesti s obzirom na vozilo ispred, a takođe pomaže i kod održavanja vozila na sredini vozne trake, čak i u krivinama. U slučaju da vozilo na susjednoj traci vozi preblizu vašoj HDA 2 prilagođava smjer EV6 kako bi izbjegao eventualni sudar. U slučaju da vozač drži obje ruke na upravljačkom i vozi iznad određene brzine HDA 2 omogućava vozaču da jednim klikom na prekidač pokazivača smjera pomakne vozilo na željenu traku.

Daljinsko parkiranje (RSPA) omogućava daljinsko parkiranje ili izlaženje iz parkirnog mjesta pritiskom na dugme, iako vozač nije u vozilu.

EV6: prvo odvažno, originalno i inventivno baterijsko električno vozilo nove marke Kia

EV6 predstavlja prvi korak redizajnirane marke Kia i njenog obećanja o inspirisanju ljudi odvažnim dizajnom, progresivnim inžinjeringom te inovativnim i namjenskim tehnologijama. Kijina vizija je kreirati održiva rješenja mobilnosti s upravo započetom ambicioznom preobrazbom u marku koja nudi rješenja mobilnosti budućnosti.