biznis
729

Tarik Đođić, direktor Al Jazeere Balkans: Nema smanjivanja broja zaposlenih ili gašenja kanala, širimo program

Piše: N. N.
Tarik Đođić (Foto: Klix.ba)
Tarik Đođić (Foto: Klix.ba)
Tarik Đođić, direktor Al Jazeera Balkans, za Klix.ba govori o aktuelnim temama u ovoj svjetskoj televizijskoj mreži nakon gašenja kanala Al Jazeera America i otpuštanja 500 radnika u centrali mreže u Kataru. Đođić poručuje da AJB otvara novoopremljene studije i širi programske sadržaje.

Al Jazeera America će od 30. aprila prestati emitirati programa, a kao jedan od ključnih razloga za gašenje kanala u koji je uloženo više desetina miliona dolara navedene su finansijske poteškoće i neodrživost poslovnog modela. Al Jazeera je potvrdila da će i 500 osoba biti otpušteno iz centrale u Kataru.

S druge strane, Al Jazeera Balkans (AJB) najavljuje proširenje programske sheme, kao i proširenje studijskih i tehničkih kapaciteta.

Možete li nam za početak ocijeniti dosadašnji rad AJB? Gdje ste danas pozicionirani na medijskom tržištu Balkana?

U ovih pet godina otkako je AJB došla na ove prostore i nešto više od četiri godine otkako emitujemo program, ja bih rekao da je to preko svih očekivanja. Kao prvi news kanal koji se pojavio na ovim prostorima i kao kanal koji se podjednako zanima za događaje u svim zemljama ovog jezičkog prostora, AJB se pozicionirala na mjesto koje je očekivala i malo preko toga. Mi smo danas kanal sa najvećom distribucijom u regionu. Nadam se da smo u mnogim stvarima postavili više standarde koji znače više u televizijskom novinarstvu. Sa zadovoljstvom mogu konstatovati da mnoge televizijske stanice prate takav naš razvoj. AJB ispunjava svoju osnovnu funkciju a to je informisati i obrazovati publiku.

Možemo li govoriti o gledanosti kao o jednom od bitnih parametara kada ocjenjujemo uspjeh jedne televizije ili medija općenito?

Po rezultatima gledanosti, iako su ta mjerenja u regionu različita, mi smo vrlo gledani i zadovoljni smo gledanošću. Naravno, AJB nije televizija općeg tipa, nije televizija koja nudi uvijek atraktivne sadržaje koji privlače široke mase. Svakodnevno nekoliko stotina hiljada, nekada i do milion osoba, pogleda naše vijesti. Gledanost jeste bitna, ali ne u klasičnom smislu gdje bi za gledaoca više pravili kompromise sa našim najvišim mogućim uređivačkim standardima. Naravno, to nije uvijek jednostavno, mi živimo u jednom historijski trusnom području i nadamo se da kroz ono što mi radimo dajemo jedan obol i doprinos stabilnosti cijelog regiona. AJB nije ono najatraktivnije što publika na ovim prostorima očekuje, ali shodno procentima naše gledanosti nalazimo da ostvarujemo bitan utjecaj, posebno na one osobe koje nazivamo "decision makeri". Pružamo nešto što je jedinstveno na ovom području i nadam se da ćemo u toj jednoj niši naći svoju publiku i sa zadovoljstvom konstatujem da smo nekim ljudima postali navika.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Koja je najveća prepreka na koju ste naišli u ovim godinama, posebno na relaciji televizija-gledatelj?

Razne su prepreke. Trebalo je savladati prepreku distribucije. U početku je to išlo dosta teško, uz naše ime vezale su se razne asocijacije, ali smo vremenom postali pojam ozbiljnog novinarstva.

To je novinarstvo kojem se vjeruje, koje ne trči da bude najbrže i najatraktivnije, ali koje će uvijek i u svakom momentu donijeti tačnu, ispravnu i nekomentarisanu vijest u skladu sa najvišim standardima i tehnološkim normama. Nemojte zaboraviti da je ovdje prije 20 godina bio rat, a AJB pokušava biti regionalna stanica koja svoje sjedište ima u Sarajevu ali itekako posvećuje istu pažnju i tržištu Srbije, Hrvatske, Makedonije, Crne Gore, dijaspori i sl. Sve su to stvari koje smo mi prvi prolazili i još uvijek ne pravimo kompromise, vijest je naša prva orijentacija – dati ljudima ono što jeste vijest.

Ni za vrijeme Jugoslavije nije postojala jedna zajednička televizija. Ima li Balkan potrebu za jednom televizijom, odnosno kako se nosite sa činjenicom da ljudi žive u različitim državama, imaju različite probleme, prioritete...?

Mi smo, prije svega, vezani jezikom, a i problemi su vrlo slični. Kao što sam rekao, mi tražimo nišu. Naravno da AJB ne može biti interesantna svoj publici u svim zemljama sve vrijeme. Ali ono što smo mi naučili jeste da ima jako mnogo tema koje su slične, da ima tema koje se danas dešavaju u jednoj državi a već sutra u drugoj. Također, ima značajan broj ljudi u ovim zemljama koji takav regionalni pristup vijestima prihvataju kao nešto interesantno. Ono što smo mi, također, naučili jeste da kada se dešavaju neke vanredne vijesti, ljudi dolaze da to pogledaju na AJB.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

S obzirom na restruktuiranje koje prolazi mreža Al Jazeera, je li i AJB također u nekoj fazi restruktuiranja?

Pa mi smo od samog početka u restruktuiranju. S ponosom mogu istaći da smo mi od prvog dana sve naše operacije vodili s posebnom pažnjom da sve ono što radimo bude efikasno i mi smo po tom pitanju neka vrsta "key study" u cijeloj mreži. Da, u mreži se ovih dana dešavaju određena restruktuiranja i optimizacija, ali AJB nije time zahvaćena u nekoj mjeri da mi moramo reducirati broj zaposlenih jer smo od početka vodili računa da budemo efikasni sa minimalnim, odnosno optimalnim brojem ljudi za one standarde do kojih držimo. Neposrednog nekakvog restruktuiranja u kontekstu u kojem vi mislite nema.

Vjerujete li da AJB neće biti pogođena restruktuiranjima u cijeloj mreži Al Jazeere?

Naravno, u današnjem brzom svijetu ništa nije izvjesno na vrlo vrlo duge rokove, ali ja ne vidim nikakvu opasnost za AJB i mi ostajemo efikasan dio jedne velike svjetske mreže. Tako da u ovom trenutku mogu potvrditi da je izvjesna budućnost narednih godina, gledaoci će nas imati priliku pratiti. Ovih dana uvodimo nove promjene u našem programu, prve vijesti kreću u 12 sati, u puni opticaj stavljamo naše novoopremljene studije u Zagrebu i Beogradu kao i virtuelni studio u Sarajevu.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Ali ta restruktuiranja su dovela do gašenja Al Jazeere u Americi, otpuštanja 500 zaposlenih u centrali u Kataru...

Prema onim informacijama koje ja imam, a posjedujem određene informacije, AJB ide u nove pobjede i u još sadržajniji program.

Ipak, Al Jazeera America je ugašena faktički preko noći, iako je bila veliki poduhvat.

Al Jazeera America je bila jedan veliki poslovni poduhvat na jednom vrlo zahtjevnom tržištu. AJB ni na koji način nije uporediva sa Al Jazeerom America. Mi smo nekoliko desetina puta finansijski i kadrovski manja televizija. Prestanak rada Al Jazeere America nema pretjerane veze sa AJB.

Kada je pokrenuta AJB je bila prva regionalna news televizija. Kako gledate na činjenicu da ste u međuvremenu dobili konkurenciju?

Mi u svakom slučaju pozdravljamo konkurenciju. Dobro je imati nekoga s kim ćete se mjeriti. Ako ostanete sami onda kriteriji padaju i vi sami sebi postajete svrha. Mi ćemo se sa konkurencijom takmičiti na jedan fer način i nadamo se da će konkurencija, iako su to poprilično različite kategorije, tako doživljavati nas. Konkurencija u svakom slučaju može samo voditi popravljanju našeg programa.

Iako AJB nije ni pokrenuta kao komercijalna televizija, šta je sa tim aspektom djelovanja?

Mi ne bježimo od reklama i nikada nismo ni bježali, ali su naši kriteriji za reklamiranje prilično visoki. Mi nećemo ulaziti u nekakvu komercijalizaciju koja bi utjecala na uređivačku politiku. Ono što ćemo se mi u narednom periodu truditi jeste da marketinški kolač koji postoji dodatno povećamo dovođenjem novih partnera i kompanija u region. Mi imamo neki plan, ali komercijalizacija nije ni blizu prvog mjesta.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Iz centrale navode da se okreću tzv. novim medijima i digitalnim platformama. Kreće li se AJB u tom smjeru?

Ja moram napraviti jednu samokritiku jer nisam u početku kada smo pokretali AJB shvatao koliko je važno raditi i na drugim platformama, društvenim mrežama. Danas to razumijem i pružam punu podršku inovativnom dijelu, od naše web stranice do rada na društvenim mrežama kao i vrlo skorom uvođenju Al JAzeera + čiji je sadržaj prvenstveno usmjeren na tzv. nove medije.

Javnost je zaintrigirao odlazak Mirjane Hrge. Jesu li novi izazovi, kao je ona navela, jedini razlog odlaska?

Firma koja traje pet godina naravno da prolazi kroz određene takve promjene jer mi smo firma koja ima 240 zaposlenih i ima pravni subjektivitet u pet zemalja. Jako mi je žao što je gospođa Hrga otišla, ali život ide dalje. Ona je dobila jedan novi poslovni izazov bliži svom neposrednom okruženju tako da nikakvih nesporazuma nije bilo. Ljudi će dolazi i odlaziti, ali ono što mi pokušavamo izgraditi je sistem koji ne počiva na jednom čovjeku već na timskom radu, principima, kvalitetima. Ponavljam, nije bilo nikakvih nesporazuma, Mirjana odlazi na jedno za nju izazovnije mjesto i ja joj zahvaljujem i želim svaki uspjeh.

Spominje se mogućnost odlaska Gorana Milića u penziju?

Goran je u tim godinama, on je od početka sa nama. On će formalno otići u penziju ali mi ostajemo u kontaktu i saradnji u novim televizijskim poduhvatima sve dok mu to zdravlje dozvoljava.

AJB je u proteklim godinama osvojila različita priznanja. Šta vi vidite kao najveći uspjeh AJB?

Dvije stvari vidim ako najveći uspjeh. Držati standarde je svakodnevna borba, svakodnevno valja držati do standarda i svakodnevno ih izgrađivati. Ako u jednom momentu kažete da ste dostigli standarde, vi ustvari stagnirate i padate. Ono što sam ja naučio o televiziji i medijima, jeste da, ako želite učiniti neko zlo, dovoljno vam je nekoliko sekundi. No, ako želite učiniti neko dobro trebaju vam godine ili decenije. Jedan od naših najvećih uspjeha jeste da mi stameno stojimo na tom putu činjenja dobra, informisanja i educiranja ljudi i mi ćemo pokušati da na tom putu, ovakvi kakvi jesmo, ostanemo. Drugi uspjeh koji bih pomenuo jeste da smo mi mnogima poslužili kao standard i da mnogi od AJB uzimaju određena znanja i koriste ih u svom radu.