biznis
2

Prvi domaći poslovni rejting u Bosni i Hercegovini

Klix.ba
Agencija TEC d.o.o. iz Sarajeva, vlasnik najveće funkcionalne baze javno dostupnih podataka o pravnim licima u BiH, tržištu je pripremila potpuno novi proizvod.

Riječ je o poslovnom rejtingu privrednih društava koja posluju na tržištu BiH, koji će se nuditi preko već poznate baze podataka www.bon.ba. Poslovni rejting će se izračunavati svaki dan i kao takav je prvi u Bosni i Hercegovini, za razliku od ostalih koji su statični i obračunavaju se jednom godišnje.

Poslovni rejting predstavlja tržišno rangiranje, odnosno izražavanje svih javno dostupnih parametara poslovanja kroz jednu jedinstvenu ocjenu kompanija koje posluju u BiH. Bitno je da je usluga rejting poznata u ostatku Evrope i svijeta, ono što je specifično, odnosno možda i najbitnije jeste kako modele koji postoje u inostranstvu približiti, odnosno prilagoditi uslovima naše ekonomije.

A ova nova usluga Agencije TEC podrazumijeva upravo to: brz i jednostavan način na koji se može procijeniti poslovanje konkurencije i poslovnih partnera u skladu sa našim uslovima poslovanja.

Tržišno rangiranje i ocjenjivanje kompanija obuhvatit će sedam fiksnih pokazatelja i jedan varijabilni, na osnovu kojih će se kompanijama dodjeljivati ocjena od 1 do 5+. Prilikom ocjenjivanja uzimat će se u obzir: ocjena kratkoročne likvidnosti; ocjena koeficijenta finansiranja; ocjena rentabilnosti imovine; ocjena netto profita marže; ocjena pada/rasta prometa; dobavljači u danima i kupci u danima.

Važno je da će se poslovni rejting moći dobiti za sve kompanije u BiH koje su predale finansijske izvještaje za zadnju poslovnu godinu što je broj od gotovo 30.000 privrednih subjekata. Pomenimo da postoji i oko 6.000 privrednih subjekata u BiH koji ne izvršavaju svoju obavezu u ovom pogledu.

Poslovni rejting će se moći dobiti preko www.bon.ba baze podataka, ili preko poslovnih partnera Agencije TEC i Privredne štampe d.o.o. iz Sarajeva. Ovaj proizvod je neophodan za menadžere i direktore u kompanijama, službe finansija i računovodstva, pravne službe, marketing sektor i sektor prodaje, kao i sve druge sudionike poslovnog života kompanije kojima su potrebni podaci o kupcima, dobavljačima i konkurenciji. Svima onima koji žele da svoje poslovne odluke baziraju na zdravim tržišnim informacijama.