{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Čičić o Diti i bh. ekonomiji: A šta nakon kupovine 2-3 deterdženta?

7.7.2015. u 07:46
596
283
Čičić o Diti i bh. ekonomiji: A šta nakon kupovine 2-3 deterdženta?
596
Ako je suditi prema mišljenju pojedinih eksperata, akcija masovne kupovine proizvoda Dite kroz kampanju putem društvenih mreža može se kopirati na druge firme, ali s druge strane sam model buđenja firme nije snažan kao što se čini.


Profesor na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu Muris Čičić smatra kako su puno bitnije stvari previđene te da se trenutno dešava jedna "bajkovita priča" koja zapravo nema smisla.

"To što se radi je dokaz koliko se javnost slabo informiše. Društvene mreže su i podrška, ali i problem, jer se tu može javiti ko hoće i o ekonomiji može pričati i ko ima i ko nema veze s njom. Dita je žalostan slučaj koji traje dugi niz godina i ja se pitam što se ovo nije uradilo ranije? Ali ni ovo nije nikakav model. Stečajni upravnik je našao neke sirovine, podržale ga neke distributivne kuće i sad sve izgleda kao bajka. Meni je žao jer se stvara slika da je moguće ovim rješenjima pokrenuti proizvodnju", rekao je Čičić za Klix.ba dodavši da trenutni zamah kupovine ne može trajati vječno.

"Šta nakon kupovine 2-3 deterdženta? Šta ako ne valja i ako je konkurencija bolja? Ja ću prvi kupiti njihove proizvode iz patriotskih razloga, ali ova priča je šuplja ko švicarski sir!", rekao je Čičić.

On je naglasio i problematiku same prirode trenutnog pokretanja proizvodnje koja je za Čičića izuzetno sumnjiva.

Muris Čičić
Muris Čičić


"Ko je pokrenuo proizvodnju i sa kojim novcem? Ko je platio sirovinu, ko je platio struju, ko je platio vodu i ko će platiti radnike? Da bi se nešto pokrenulo morate imati impute, morate imati kapital. Mašine ako su stajale 7-8 godina morate ih popraviti, a ko ih je popravio? Stečajni upravnik je pokrenuo tu proizvodnju, radnici nisu jer bi oni to uradili davno da su mogli. Ovaj slučaj zaslužuje ozbiljniju analizu i neko mora otići tamo i ispitati ko je zapravo sve pokrenuo", rekao je Čičić objasnivši da je medijska slika akcije potpuno pogrešna.

"Ja ovo ne bih rekao da ovo ne stvara presedan i uvjerenje da se radi o tome kako je zločesta vještica uzrokovala gašenje tvornica. To ne ide tako i ovakav model Dite ne postoji i nije moguć. Romantična priča koja nas sve dira emotivno je nemoguća na način kako se prezentuje javnosti", zaključio je Čičić.

Akcija na Facebooku
Akcija na Facebooku


Predsjednica Samostalnog sindikata hemije i nemetala BiH Kata Iveljić ima blaži pogled na stvari i ona smatra kako Ditin model pokretanja proizvodnje može biti kopiran na druge posrnule firme, ali uz određene uslove.

"Dita je u problemu i svi smo se fokusirali na nju. Ona nikada nije trebala doći u ovu situaciju. Da je bilo dobro volje vlasti ona nikada ne bi došla u ovakvo stanje. S obzirom na to kakav je bio odnos države u posljednjih 15 godina, i da se uvozio deterdžent koji prevazilazi potrebe građana BiH, kako je onda jedna takva kompanija mogla opstati?", pita se Iveljić koja pozitivno gleda na kampanju na krilima medija i društvenih mreža.

"Ono što je pozitivno i zbog čega kažemo da će Dita opstati jeste probuđena svijest građana i politike da zaštiti domaću proizvodnju i radna mjesta. To nas je ohrabrilo, a pogotovo potražnja Ditinih proizvoda. Primjena recepta Dite na neka druga preduzeća zavisi od toga imaju li tržište, jer nema firme koja će pasti ako ima tržište. Zavisi i od toga kojom se proizvodnjom bavi i koliko je za nju zainteresovana šira zajednica", zaključila je Iveljić.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: