{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Aronija kao izvozni brend

S
16.8.2014. u 16:08
2
15
Aronija kao izvozni brend
2
Aronija kao izvozni brend
Foto: SRNA
Aronija koja se odnedavno uzgaja i u BiH zajedno sa prerađevinama koje se prave od ove ljekovite voćke mogla bi da postane pravi izvozni brend RS, poručeno je sa manifestacije "Dani aronije - Čelinac 2014" koja je danas održana na plantaži aronije porodice Mihajlović u Markovcu kod Čelinca.
Predsjednik Narodne skupštine Republike Srpske Igor Radojičić, koji je prisustvovao manifestaciji, rekao je da se i u narednim godinama može očekivati institucionalna podrška proizvodnji aronije kao kulture koja je izdržljiva u lošim vremenskim uslovima, a za koju postoji mogućnost izvoza na inostrano tržište.

"Kada je riječ o izboru poljoprivrednih kultura, naši savjetodavni organi u poljoprivredi svakako treba da svima koji se bave poljoprivrednom proizvodnjom ukažu na to koje kulture mogu da izdrže u ovakvim, novim, prilično promjenjivim vremenskim prilikama u odnosu na one koji smo navikli u ranijem periodu uz tradicionalne poljoprivredne kulture", naveo je Radojičić.

Prema njegovim riječima, republičke i lokalne vlasti podržale su početak proizvodnje aronije u Čelincu, a ukupna godišnja izdvajanja iz budžeta za podsticaje u poljoprivredi iznose od oko 60 miliona KM do 80 miliona KM.

"Postoji tržište, postoji proizvodnja koja je izdržala i lošije vremenske uslove. Aronija je nešto što treba podržati i što se može preporučiti i drugim građanima, jer u ovom momentu postoji mogućnost za plasman ovog proizvoda i van zemlje", rekao je Radojičić.

On je dodao da proizvodnja aronije još nije dovoljna, te da generalno postoji problem nelojalne konkurencije iz inostranstva, prevelikog uvoza, ali i nedovoljnih domaćih kapaciteta da pokriju potrebe domaćeg tržišta.

Ministar za ekonomske odnose i regionalnu saradnju RS Igor Vidović rekao je da je upravo porodica Mihajlović, kao vlasnik plantaže aronije, potpisala prve poslovne ugovore o isporuci robe na austrijsko tržište na sajmu održanom u Insbruku u Austriji.

"Nadam se da će se moći proizvesti količine koje su tada bile naručene za austrijsko, ali i ostatak evropskog tržišta", istakao je Vidović.

Vlasnik plantaže aronije u Markovcu kod Čelinca Pero Mihajlović rekao je da je njegova porodica vlasnik prve plantaže aronije, da postoje i drugi proizvođači aronije, te da je u planu udruživanje proizvođača s ciljem efikasnijeg nastupa na inostranom tržištu.

"Trenutno imamo 7.000 sadnica od kojih proizvodimo sokove, čajeve, te u domaćoj radinosti i džemove, likere, rakiju. U narednom periodu planiramo kompletirati ovu proizvodnju", rekao je Mihajlović.

On je dodao da su poznata ljekovita svojstva aronije koja je najjači antioksidans, te da njeno uvođenjenje u ishranu znači produžavanje života.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: