LIST 2011. uz 120 izlagača
0

Na Sajmu turistička ponuda, pite, bamije, halva, tufahije...

Sarajevo-x.com
Foto: Darko Zabuš/Fotoservis
(Foto: Darko Zabuš/Fotoservis)
Svečanom ceremonijom sa bogatim kulturno-zabavnim programom zvanično je otvoren 9. Lukavački sajam turizma LIST 2011. Federalno ministarstvo okoliša i turizma i ove godine treći put zaredom generalni je pokrovitelj lukavačkog sajma turizma.

"Naš imperativ je stvaranje imidža i promocija destinacija Bosne i Hercegovine u čemu uveliko doprinose specijalizirane sajamske manifestacije poput lukavačkog sajma turizma LIST. Našim pokroviteljstvom želimo osnažiti organizatora da se dostojno predstavi domaća turistička ponuda, ali i skrene pažnja na potrebu oživljavanja vrijednih prirodnih resursa u svrhu stvaranja domaćeg turističkog proizvoda", istakao je Nemirko Babić, pomoćnik ministrice za turizam i okoliš u Vladi Federacije BiH, koji je sajam i zvanično proglasio otvorenim.

Ovogodišnji lukavački sajam turizma LIST, koji će trajati do 7. maja 2011. godine, okupio je na 2.000 zatvorenog i 1.000 kvadratnih metara otvorenog sajamskog prostora oko 120 izlagača i to iz Hrvatske, Srbije, Crne Gore, Makedonije, Bugarske, Slovenije, Mađarske, Njemačke, Turske kao i Bosne i Hercegovine.

"Kad smo 2003. godine otvarali prvi lukavački sajam turizma izrazio sam želju da taj sajam pređe u tradiciju, ali i da u budućnosti postane jedna od najznačajnijih turističkih manifestacija u BiH. Zahvaljujući entuzijazmu i trudu nekolicine ljudi te velikoj podršci koju smo u ovim godinama imali kako od lokalne zajednice, tako i od kantonalnih i federalnih organa vlasti, lukavački sajam danas je krupnim slovima upisan u sajamsku mapu ovog regiona", ponosno je istakao Izet Nuhanović, direktor Lukavačkog sajma.

Prema riječima Aziza Čačkovića, ministar turizma, trgovine i saobraćaja u Vladi Tuzlanskog kantona, Vlada i resorno ministarstvo su prepoznali značaj turizma kao jednog od vrlo važnih izvora iz kojih naša država i kanton mogu da dožive značajan privredni razvoj.

"Procjene su da je zarada od turizma za Bosnu i Hercegovinu oko 500 miliona KM, ja lično mislim da to nije nijedna trećina mogućih kapaciteta u ovakvom okruženju, da je turizam velika šansa pokazuju i predstavnici EU, koji su za Bosnu i Hercegovinu izdvojili 1,9 miliona eura kao tehničku podršku da se ova turistička grana što kvalitetnije i brže razvije", dodao je Čačković.

Prisutnima na se na ceremoniji otvaranja obratio i Darko Til savjetnik za turizam u Vladi Republike Hrvatske.

"Svjesni ste zajedno s nama koliko su BiH i Hrvatska upućene jedna na drugu u svim sferama života, a posebno u gospodarstvu. Mi smo u Hrvatskoj uvjereni da je turizam ona sfera gospodarstva u čemu mi nismo konkurencija, već se nadopunjujemo posebno u našim ponudama stoga je nama izuzetno drago što na ovom sajmu postoje izlagači iz Hrvatske, kao što su nama izuzetno važni gosti iz Bosne i Hercegovine za uspjeh našeg Hrvatskog turizma", rekao je u svom obraćanju Til.

Pored izložbenog dijela, Sajam je obogatio i sad već tradicionalni prateći sadržaj, kao što je prezentacija gastro ponude Festival hrane i pića, gdje udruženja žena, hoteli i restorani predstavljaju kulinarske specijalitete svojih krajeva i na taj način čuvaju od zaborava stara bosanskohercegovačka jela i pića. Jedan od sadržaja je i takmičenje turističko-ugostiteljskih škola koje iz godine u godinu privlači sve veći broj takmičara.

U okviru Sajma održat će se i seminari kao i stručna predavanja iz turizma i bliskih djelatnosti. Pored ovih sajamskih aktivnosti bit će organizovana i sportska takmičenja, kajakaške utrke, zatim prezentacija ronilačkog sporta i sportski riobolov, te bogat kulturno-zabavni program u sva tri dana.

U znak zahvalnosti medijskim kućama i novinarima koji iz godine u godinu prate LIST, Lukavački sajam u suorganizaciji sa Radio-televizijom Lukavac organizira i takmičenje za novinare u pripremi jela od mesa u kotliću. Cilj kotlićijade je promocija gastronomskih i drugih turističkih vrijednosti Bosne i Hercegovine. Takmičenje će se održati 7. maja 2011. godine, a takmičiti se mogu sve medijske kuće.