{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Ivona Milas, Degordian: BiH ne zaostaje za Austrijom kada je riječ o potrebama korisnika

26.11.2014. u 11:21
0
19
Ivona Milas, Degordian: BiH ne zaostaje za Austrijom kada je riječ o potrebama korisnika
0
Degordian je full-service digitalna agencija sa sjedištem u Zagrebu, a ured u BiH prva je podružnica čiji je uspjeh potaknuo otvaranje ureda u Srbiji i Austriji. Kompanija je osnovana 2009. godine kao social media agencija.


Specijalizovani su za razvoj digitalnih i kreativnih strategija, mobilnih aplikacija za mjerenja i optimizaciju web prometa te digitalno oglašavanje. Kao Google Partner stručnost se ogleda u području AdWordsa, Google Analyticsa i YouTube Adsa, a MailChimp ih je uvrstio u Expert listu. Kvalitet usluga web produkcije i content marketinga prepoznale su najprestižnije svjetske nagrade - Awwwards i CSS Design.

Degordian se može pohvaliti s više od 100 zadovoljnih klijenata, nebrojenim kampanjama te velikim brojem izrađenih aplikacija i web stranica. Zapošljavaju u prosjeku više od petero ljudi mjesečno, a nedavno su preši brojku od 100 "Degordijanaca".

Klix.ba je razgovarao sa Ivonom Milas, čelnicom Degordianovog ureda u BiH.

Prošle godine ste potpisali investicijski ugovor vrijedan milion eura s poznatim slovenskim investicijskim fondom RSG Capital, koliko se vaša agencija promijenila od tada?

Od prvog dana svaki zarađeni euro investirali smo u radne uslove, nove usluge i širenje na nova tržišta i to se nije promijenilo. Ipak, za širenje na zapadna tržišta potrebna je stabilna finansijska podloga te smo se stoga odlučili za navedenu investiciju.

I dalje su naš glavni adut - naši ljudi, te mogu reći da puno ulažemo u interne edukacije kako bismo bili najbolji u onome što radimo. U proteklih godinu dana izbacili smo novu verziju proizvoda Socialpuzzle, kao i novi Mediatoolkit te otvorili ured u Beču, ali ne stajemo na tome. Iduća stanica nam je London i to će biti uskoro.

Urede imate u Beču, Zagrebu, Beogradu i Mostaru. Da li planirate otvoriti ured i u Sarajevu?

Svi su u glavnim gradovima, samo mi ne, istina. No, kod nas svi putevi vode u Sarajevo, tako da će uskoro i nas odvesti. Za sada toliko otkrivam.

Bliže se tri godine od početka poslovanja Degordiana u BiH. Koje su sličnosti i razlike između tržišta 2012. i tržišta na kraju 214. godine?

Razlike se definitivno osjete. Klijenti shvataju da se moraju približiti potrošaču kako bi spoznali njegove potrebe i želje te prema tome kreirali ponude. Najboljim platformama za to pokazale su se društvene mreže, povezane sa Googleom, naravno. Društvene mreže stvaraju potrebu, Google je ispunjava. Prije tri godine, kada smo kretali, Facebook je bio "nešto na čemu se djeca igraju", no mi smo vidjeli neiskorištenu platformu s mogućnošću targetiranja te dvosmjernom komunikacijom i direktnom interakcijom.

Danas velika većina brendova prepoznaje njegovu važnost, a pozicioniranje na društvenim mrežama gotovo je nužno za opstanak u tržišnoj borbi. Čak ni najveći protivnici društvenih mreža ne mogu dopustiti izbivanje svog brenda s njih. Mogu sa velikom sigurnošću reći da je BiH tržište napravilo veliki korak i ne zaostajemo previše ni za Austrijom kada je riječ o potrebama korisnika.

Ivona Milas
Ivona Milas


Društvene mreže se shvataju ozbiljnije nego prije tri godine. Da li ste zadovoljni brzinom razvoja tog segmenta?

Uvijek može bolje, a mi imamo mogućnost učiti direktno s najjačih tržišta. Kolege iz Zagreba ili Beča prvi prođu nove segmente prije no što ih mi implementiramo, tako da minimalno kasnimo. Zahvaljujući tome uvijek smo korak-dva ispred našeg tržišta, što je klijentima veoma zanimljivo. Tačnije, shvataju da se moraju prilagoditi tržištu i biti ukorak sa ostatkom svijeta, što nama olakšava posao jer klijenti, kao i mi, teže biti najbolji u onome što rade.

Radili ste dosta impresivnih Facebook aplikacija, da li smatrate da su one još uvijek potrebne ili se klijenti okreću nečemu drugom?

Još uvijek su potrebne, naročito na našem tržištu gdje povezanost s krajnjim potrošačima još uvijek nije dovoljno jaka. Nekada se moraju opustiti različitim igricama, preko kojih bolje upoznaju brand i ujedno se zabave. Uzmite u obzir da prosječna posjeta jednoj aplikaciji traje i do 45 minuta. To je 45 minuta interakcije s brandom s porukama koje klijent želi komunicirati.

No, aplikacije se ne koriste samo za zabavu. Većina njih omogućava korisniku da lakše dođe do proizvoda, usluga ili riješi nejasnoće. Tražene su i aplikacije koje nam govore više o potrošačima, kako bi na osnovu tih podataka napravili bolje targetirane kampanje.

S obzirom na to da blisko sarađujete sa Facebookom, da li mislite da će nedavne najave u borbi protiv "clickbait" članaka ("Nećete vjerovati što se dogodilo" i sl.) imati efekta u BiH i donijeti korisnicima kvalitetniji Newsfeed?

Vjerujemo i nadamo se tome. Bili su zanimljivi korisnicima jedno vrijeme, ali Facebook neće dopustiti spam korisnika, jer to nije u njihovom interesu, s obzirom na to da takav sadržaj može ‘otjerati’ korisnike.

Smatrate li da takozvani "hibridni portali", tj. portali koji postoje samo na osnovu brojnih Facebook pageova imaju budućnost?

Neki od najjačih svjetskih sajtova (BuzzFeed, Business Insider, Huffington Post) su narasli upravo zahvaljujući Facebooku, koji je odličan početak za dijeljenje sadržaja, no nije dugoročna strategija. Ništa što je brzo naraslo bez dobrog temelja nije dugo trajalo, tako da mislim da ovakvim portalima ukoro dolazi kraj. Svi spomenuti uspješni sajtovi ulagali su u kvalitet sadržaja, brand i promociju i tek tada su došli do visokih rezultata.

Facebooku nije u interesu da neko preko njihove platforme sakuplja klikove na web, a da njima ništa ne plati ili ne dobije nešto zauzvrat. S druge strane, vjerujem da će tim potezom kvalitetnije objave doći do izražaja i da će korisnici dobiti sadržaj koji ih usitinu zanima.



Poznati ste po vašim proizvodima "Mediatoolkit" i "Socialpuzzle". Možete li za naše čitatelje objasniti šta oni predstavljaju?

Mediatoolkit je alat koji prati relevantna spominjanja brenda na internetu i društvenim mrežama u stvarnom vremenu te pokazuje sve članke, statuse, tweetove za postavljenu ključnu riječ.

Mislim da je ovakav alat neophodan za svaki brend koji želi pravovremeno reagirati i iskoristiti situaciju te se dobro upoznati s percepcijom brenda u javnosti. Možete ga isprobati bez naknade. Upravo uz pomoć Mediatoolkita ćemo nakon objave ovog teksta na vašem portalu pratiti ko ge je "shareovao".

Socialpuzzle su već gotove, generičke aplikacije, koje uz malo vremena možete u potpunosti prilagoditi svom brendu te postavili na svoju stranicu. Uložili smo puno kako bismo ih prilagodili korisnicima te uz kratke upute možete postaviti Instagram tab, Giveaway ili fotokonkurs na svoju stranicu.

Koje su trenutne poteškoće na koje nailazite prilikom prezentovanja svojih usluga?

Razvojem tržišta i klijenti su se upoznali s digitalnim marketingom, no često im nedostaje vremena kako bi uvidjeli sve načine pomoću kojih mogu iskoristiti njegove potencijale. Sa sigurnošću mogu reći da s 80 posto klijenata ostvarimo uspješnu saradnju nakon sastanka. Bilo kao "support" koji im je potreban ili na full service usluzi.

Također, porastom potražnje za uslugama digitalnog marketinga pojavilo se mnogo agencija i freelancera u tom području. Nažalost, nemaju svi dovoljno znanja i vještina, ali ni iskustva za kvalitetetno ispunjavanje zadanih ciljeva te stoga često imamo klijente s "lošim" prijašnjim iskustvima. Tada je na nama da to ispravimo!

Šta predstoji u daljnjem razvoju marketinga društvenih mreža u BiH?

Edukacija tržišta, i još edukacije! Kada klijenti saznaju šta je sve moguće na online platformama, šta sve nude i na koje načine ih mogu iskoristiti za vlastiti brend, lakše i brže će ići i razvoj.



Ko su vaši klijenti u BiH, koji sektori se najviše zanimaju za marketing preko društvenih mreža?

Neki od njih su Konzum, Telemach, Mepas Mall, Sarajevski Kiseljak, Wilkinskon, PharmaS, Eufor, Hotel Mepas, Laško pivo, Jagermeister i mogi drugi. Svi klijenti imaju svoj način pozicioniranja i promocije preko društvenih mreža, upravo u skladu s ciljevima industrije i potrebama klijenata.

Da li postoje planovi za širenje djelatnosti Degordiana?

Već smo se znatno proširili kada smo kao social media agencija razvili nove usluge kako bismo postali full service agencija. Nećemo ići u klasičan offline, kao što nismo ni u klasičan online, no povezanost jednog i drugog, te mjerljivost oba kanala je ono što nas zanima i stoga se trudimo u tom smjeru i razvijati.

Kako izgleda vaš obični radni dan?

Kod nas dan u uredu započinje kafom. Ko prvi dođe, kuha za ostale, te uz kafu pravimo planove za naredni dan. Zajedništvo je na neki način temelj Degordiana i s tom mišlju započinjemo svaki dan, bilo da je to unutar našeg ureda ili između ostalih ureda. Poteškoća ima dosta, najveća je usklađivanje želja i potreba s klijentom kada mi imamo ideju koju smatramo najboljom opcijom, a klijent traži nešto potpuno drugo. Zato nam je jedan od najvažnijih ciljeva steći maksimalno povjerenje klijenta, a kada to uspijemo, to znači uspješno obavljen posao.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: