biznis
94

GRAS raspisao konkurs za obuku novih, a 80 bivših vozača tramvaja čeka posao

Piše: M. N.
Foto: Arhiv/Klix.ba
Foto: Arhiv/Klix.ba
KJKP GRAS raspisao je 22. januara ove godine konkurs za obuku za vozače tramvaja. Kako nam je rečeno u ovom preduzeću, konkurs je raspisan za 25 vozača isključivo radi prihoda preduzeća, a obuka ne podrazumijeva i prijem u radni odnos.

Ovaj oglas izazvao je ogorčenje grupe vozača koji su ovu obuku prošli 2010. godine, nakon čega su i radili 10 mjeseci u GRAS-u. Po isteku ugovora, njihov radni odnos nije produžen. Riječ je o 80 osoba.

"Kada se desio veliki štrajk u aprilu 2013. godine mi smo dobili poziv da dođemo i vozimo, međutim, tada je došlo do otvorenih prijetnji Sindikata da mi možemo doći da vozimo preko njih mrtvih. Jer tobože nas je doveo tadašnji direktor Hasan Bašić. Prije dvije godine došlo je do rekonstrukcije radnih mjesta u GRAS-u te su neki od radnika koji su sjedili u kancelarijama ponovo počeli voziti tramvaje da ne bi dobili otkaz, a prije nekoliko mjeseci primljena su dvojica iz naše generacije iako nisu posjedovali osnovni uslov, a to je godina radnog iskustva. Mi smo svjesni da je GRAS jedna velika Pandorina kutija koju je teško otvoriti, ali mi želimo da se neko pozabavi našim problemom", rekao je za Klix.ba Abdualh Handžić, predstavnik bivših radnika.

Istakao je kako su za ovu obuku dali 2.500 KM, što je velika suma, te da sumnjaju u izjave GRAS-ovih predstavnika da su konkurs raspisali samo kako bi popravili finansijsko stanje.

"Kada je raspisan ovaj konkurs, otišli smo u preduzeće kod direktora Avde Vatrića koji nas je primio i rekao da imaju pravo obučavati ljude jer imaju autoškolu i da to ne znači da će ti ljudi raditi. Pitamo se ko će na današnjem vremenu dati 1.600 KM za vozačku dozvolu koja će stajati u džepu", kazao je Handžić.

Ovi bivši radnici sada pokušavaju spriječiti da dođe do realizacije ovog konkursa jer njihova situacija nikada nije riješena. Ističu da su pokušali kontaktirati i ministra saobraćaja KS Muharema Fišu, ali da ih on još nije primio pa su uputili i apel premijeru KS Elmedinu Konakoviću.

"Mi smo većinom djeca demobilisanih boraca. Hoćemo da radimo, ali ne kada je štrajk da nas zovu da radimo. Želimo skrenuti pažnju javnosti da je interval tramvaja po redu vožnje svake tri minute, pitate se da li je to tako. Ne nije, jer fali 25 vozača da bi tramvajski saobraćaj funkcionisao onako kako treba prema redu vožnje", kazao je Handžić.

No, u preduzeću GRAS tvrde kako neće primati nove vozače tramvaja.

"Preduzeće GRAS trenutno nema u planu raspisivanje konkursa za prijem vozača tramvaja, ali kada dođe do raspisivanja konkursa svi koji imaju dozvolu za upravljanje tramvajem imat će pravo i prijaviti se na isti", rečeno nam je u Službi za odnose s javnošću KJKP GRAS.

Grupa radnika se pita da li će im iko pomoći u ovom višegodišnjem problemu, jer će u protivnom biti prisiljeni da sami obustave obuku novih vozača.